صافی: حقم بود مربی تیم ملی دانشجویان باشم/ به ملی‌پوشان باج نمی‌دهم

سرمربی تیم کاراته دانشگاه آزاد در خصوص حواشی حضور در تیم ملی دانشجویان، عدم اعزام این تیم و اظهارات ملی‌پوشان صحبت کرد.

 

به گزارش کاراته نیوز  احمد صافی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، در خصوص شروع رقابت‌های سوپر لیگ کاراته اظهار داشت: با توجه به استقبال کم تیم‌ها و سازمان‌دهی با تاخیر سازمان لیگ، شرایط آن چیزی که انتظار داریم، نبود. اما در حال لیگ کاراته ایران تنها نقطه عطف حمایت از ورزشکاران است. ورزشکارانی که در بدترین شرایط ورزش حرفه‌ای کار می‌کنند و قسمتی از امرار معاش و زندگی خود را با توجه به برگزاری لیگ از این مسابقات تامین می‌کنند.

 

 

 

وی درخصوص جدایی ستاره‌هایی مانند گنج‌زاده و بهمن عسگری از این تیم دانشگاه آزاد گفت: دانشگاه آزاد یکی از قدیمی‌ترین تیم‌های سوپر لیگ کاراته است. ما از پایه شروع کردیم و ستاره گرفتیم و ستاره ساختیم. قهرمانان متوسط را گرفتیم و تبدیل به قهرمانان بزرگ‌تر کردیم. یک وقت‌هایی با نفرات مطرح‌تر در مسابقات حضور داشتیم و یک زمان‌هایی نیز با نفرات جوانتر در مسابقات حضور داشتیم.

 

 

 

سرمربی تیم دانشگاه آزاد تصریح کرد: ذبیح‌الله پورشیب با دانشگاه آزاد تبدیل به پورشیب شد و قهرمانان دیگر به خاطر حمایت‌های دانشگاه آزاد از بُعد فنی و اقتصادی به ستاره‌های کاراته ایران تبدیل شدند. دانشگاه آزاد چارچوبی دارد و بر اساس آن، سیاست ما مبنی بر استفاده‌ از بازیکنانی است که چارچوب حضور در دانشگاه از نظر فنی، سنی و موقعیت تحصیلی داشته باشند.

 

 

 

صافی درخصوص وضعیت همکاری خود با تیم ملی کاراته کره‌جنوبی گفت: خوشبختانه در آسیا جزو معدود مربیانی بودم که با سه کشور اردن، پاکستان و کره‌جنوبی  قهرمان آسیا ساختم. قراردادم ماه گذشته با کره‌جنوبی به اتمام رسید و با توجه به مسئولیت هدایت تیم دانشگاه آزاد بیشتر تمرکزم روی این تیم است، اما به عنوان یک مدرس بین‌المللی ۷، ۸ سمینار در سال جدید میلادی خواهم داشت.

 

 

 

وی افزود: قرارداد تمام مربیان کره‌جنوبی بعد از المپیک تمام شد و تنها مربی بودم که یک سال قراردادم تمدید شد. متاسفانه رشته کاراته از حمایت کمیته المپیک کره‌جنوبی خارج شد و چون دیگر به مربیان و ورزشکاران حقوق و ماهیانه نمی‌دادند و فقط حقوق مربی و مزایا را می‌دادند، این برای کسانی که حرفه‌ای فکر کنند خوب نیست. قطعاً کاراته کره‌جنوبی دوباره به افت ۴، ۵ سال پیش برسد.

 

 

 

سرمربی تیم ملی کاراته دانشجویان در خصوص لغو سفر این تیم به مسابقات دانشجویان جهان تاکید کرد: عدم اعزام این تیم فقط به خاطر کوتاهی فدراسیون دانشجویی بود. همه کارها انجام و با بالاترین مسئولان فیزو صحبت شده بود، اما گفتند سه بار فرصت ثبت‌نام دادیم، اما فدراسیون دانشجویی به موقع ثبت‌نام نکرد. حتی در کشتی آزاد و فرنگی ۷ ورزشکار اعزام شدند، اما به دلیل عدم ثبت‌نام نتوانستند در مسابقات شرکت کنند. تیم خوبی داشتیم که می‌توانست نتایج خوبی کسب کند، اما به خاطر کوتاهی بخش بین‌المللی فدراسیون‌ دانشجویی که همیشه وجود دارد، نتوانستیم شرکت کنیم.

 

 

 

صافی در مورد اعتراض برخی ملی‌پوشان به عدم رعایت عدالت در انتخابی‌های تیم ملی دانشجویان گفت: احمد صافی به ملی‌پوش باج نمی‌دهد. ملی‌پوشی که سر تمرین و به انتخابی نیاید و خود را تافته جدا بافته کند، در تیم ما نمی‌تواند جایی داشته باشد. اولاً میزبان و اعزام کننده دانشگاه آزاد بود و برای این مسابقات تیم کشتی را به دانشگاه شهید بهشتی، ووشو را به فدراسیون ووشو و کشتی فرنگی و کاراته را به دانشگاه آزاد دادند.

 

 

 

وی خاطرنشان کرد: وقتی تاریخ انتخابی را اعلام و ورزشکار می‌گوید این تاریخ نمی‌توانم بیایم و فردا می‌آیم ما هم مجبور به خداحافظی با او می‌شویم. مربی که کلاس مربیگری داشته باشد از منافع ملی، دانشگاهی و موقعیت شغلی خود کوتاه نمی‌آید.این کم لطفی ملی‌پوشان کاراته به خودشان بود و یک فرصت برای کمک به تیم را از دست دادند و اشتباه بعدی را نیز فدراسیون دانشجویی با عدم اقدامات لازم برای ثبت نام انجام داد.

 

 

 

سرمربی سابق تیم ملی کره‌جنوبی در خصوص برخی اعتراضات به او که همزمان با هدایت کر‌جنوبی قصد اعزام با تیم دانشجویان را داشت و بعد از لغو سفر نیز دوباره با کره‌جنوبی در مسابقات شرکت کرد، گفت: یک مربی حرفه‌ای هستم. وقتی ۹۰ میلیون تومان پول بلیت می‌دهم و در انتخابی، اردو و نظارت بر تمرین هستم این حق احمد صافی است که سرمربی شود. خیلی از مربیان به دلیل عدم کارت جهانی امکان اعزام نداشتند و من کارت جهانی کومیته و کاتا داشتیم و با هزینه شخصی به ایران آمدم. این در حالی بود که اصلاً حقوقی نمی‌گرفتم. مربی امروز نیستم و مربی و سه دور عضو تیم ملی بودم و به کاراته ایران خدمت کردم و برای کاراته ایران کوتاهی نکردم. این حرف‌ها کم لطفی است و مربی هستم که شناسنامه کاری‌ام مشخص است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا