سلیمانی و عدم مسئولیت پذیری / تغییراتی برای تخریب نوجوانان و جوانان ایرانی

سازمانها در معنای وسیع کلمه رکن اصلی اجتماع کنونی هستند و مدیریت هم مهمترین عامل حیات، رشد و بالندگی و یا مرگ سازمان‌هاست. به عبارتی جامعه‌ی امروز، جامعه‌ی سازمانی است.

به گزارش کاراته نیوز، باید توجه داشت که در هر حرفه و شغلی، افرادی هستند که احساس تعهد و وابستگی به حرفه و سازمان خود ندارند و محیط کار برای آنان لذت بخش نیست. آنها تا آخرین روزهای شغلی خود موجبات رنجش خاطر خود و دیگران را فراهم می‌سازند. در ورزش، برای کسب پیروزی در مسابقات هزینه و زمان زیادی صرف میشود. با هر پیروزی مردم علاقمند به آن تیم، غرق در شعف و شادمانی میشوند، احساس برتری و غرور می‌کنند و زمانی که تیمی می‌بازد یا در انتهای جدول قرار می‌گیرد، حال و هوایی ناخوشایند بر باشگاه، سرمایه‌گذاران، بازیکنان، مربیان و علاقه‌مندان به آن تیم حاکم می‌شود، اما در کاراته برخدشه دار کردن احساسات هواداران تاکید ویژه ایی می‌شود برای مثال سلیمانی سرمربی تازه منصوب شده تیم‌های ملی نوجوانان و جوانان در فاصله ۴۰ روز مانده به مسابقات آسیایی با عنوان اینکه “از نظر فنی و اخلاقی در پایین‌ترین سطح هستیم” با تخزیب روحیه و انگیزه‌های نوجوانان و جوانان کاراته‌کا این مرز و بوم که به دلیل عدم کسب نتایج مطلوب در مسابقات جهانی به خودی خودی وضعیت خوبی ندارند، به مربیان سازنده و قهرمان‌پرور نیز اهانت مستقیم کرده است و از قرارمعلوم قرار است در بعد حرفه‌ای کاملاً به سنت برگردیم و تنها چیزی که مهم نیست عزت ملی است آنهم در شرایطی که شرایط جامعه به گونه ایست که افزایش این مولفه نیازی ضروری است.

فدراسیون کاراته که از قرار معلوم همچنان برگرفتن تصمیمات خلق الساعه خود اصرار دارد با سلیمانی قرارداد دوساله‌ای را به امضا رسانده است اما با صحبت‌های وی به نظر می رسد سلیمانی، تعهد، مسئولیت‌پذیری و پاسخگویی در بندهای قراردادش قید نشده است، زیرا وی به صراحت عنوان کرده است؛ “هیچ تضمینی برای قهرمانی آسیا نمی‌دهم” که مشخصاً به عدم مسئولیت‌پذیری و تعهد وی اشاره دارد و یا با عنوان این مطلب که؛ “حتی سایه کسی در حیطه کارم باشد، کنار می‌روم” با باز گذاشتن راه‌های فرار و علم کردن اهرم‌های فشار بر مدیریت فدراسیون کاراته خود را از پاسخگویی مبرا دانسته است، این در حالی است که طبق اظهارنظر برخی از مربیان در فضای مجازی و فضای واقعی عنوان می شود که ما در قبال قبول مسئولیت تیم ملی هم پاسخگو هستیم و هم مسئولیت کلیه مسائل فنی را می پذیریم.

با این اوصاف منطق حکم می کند فدراسیون مسئولیت کار را به افراد متعهد و مسئولیت پذیر بسپارد

هر چند لازم است با مفهوم علمی تعهد نیز آشنا شویم تا به عمق فاجعه قراردادسلیمانی بیشتر بتوان پی برد؛ تعهد واژه ای است که از دیدگاه‌های گوناگون تعاریف زیادی برای آن ارائه شده است. مفاهیم متعددی مانند وجدان، اخلاق کاری، رغبت و مسئولیت پذیری، هرچند تفاوت های مفهومی دارند، اما معادل تعهد به کار می‌روند. برخی از صاحب نظران حوزه مدیریت تعهد را حالتی می دانند که فرد نسبت به رفتار و اقدامات خود احساس مسئولیت و وابستگی می کند.

در این بین جامعه کاراته همچنان منتظر واکنش‌ کمیته فنی، مدیر سازمان تیم‌های ملی و همچنین مدیر تیم‌های ملی پایه بر گفته های سلیمانی است هرچند بخش اعظمی از جامعه سپیدپوش بخصوص مربیانسازنده و قهرمانان گذشته صراحتاً در برابر انتصاب سلیمانی و گفته‌هایش موضعی شفاف گرفته‌اند.

نمایش بیشتر

یک دیدگاه

  1. سلام وقتتون بخیر

    من یک سوال داشتم
    بازیکنان نوجوانان،جوانان و امید های ایران ۳ دور انتخابی سنگین با نفرات برتر وزن خودشون زدن.
    برای آسیایی صرفا چون بازیکنان نتونستن جهانی مقامی کسب کنن باید دوباره انتخابی بزنند؟
    بسیار جالب است که قبل تشکیل کمیته فنی و ریشه یابی مشکلات هم سرمربی عوض شد و هم دوباره بازیکنان انتخاب میشوند.
    عوض گذاشتن اردو های متعدد باز هم میخواند قضیه مسابقات جهانی که سه هفته قبل اعزام بازیکنان درگیر انتخابی ها بودند را تکرار کنند.
    تاسف کلمه کمی برای این فدراسیون است

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا