بغلانی‌پور؛ کاتا یا کومیته!؟

انتخاب فاطمه بغلانی‌پور به عنوان سرمربی تیم ملی نوجوانان و جوانان از سوی فدراسیون کاراته در شرایطی در حال اتفاق است؛ که این مربی پیش از این به عنوان سرمربی تیم ملی کاتا بزرگسالان حکم خود را دریافت کرده بود.

به گزارش کاراته‌نیوز یکی از دو موردی که در رابطه با انتخاب فاطمه بغلانی‌پور به عنوان سرمربی تیم ملی نوجوانان و جوانان در بخش کومیته چالش برانگیز میباشد این موضوع است که فاطمه بغلانی‌پور در تاریخ ۳۰ تیرماه ۱۴۰۱ به عنوان سرمربی تیم ملی کاتا انتخاب شد.

اینکه یک مربی واجد شرایط کاتا باشد یعنی فدراسیون کاراته به این جمع بندی دست یافت که وی مناسب تیم ملی کاتا است. از آنجایی که نوع تمرینات تکنیکی و بدنسازی این بخش از کاراته متفاوت با کومیته میباشد در نتیجه از سوی فدراسیون کاراته مناسب مربیگری کومیته تشخیص داده نشد.

عملکرد بغلانی‌پور در بخش کومیته در سال‌های اخیر نسبت به سایر مربیان حاضر در این بخش چندان جالب نیست تا بتوان وی را به عنوان مربی درجه یک کومیته معرفی کرد.

دومین موضوع که نسبت به آن واکنشهایی وجود دارد حذف فاطمه صادقی در رقابتهای کشورهای اسلامی به دلیل عدم انتخاب لباس کاتا مناسب بود که نائب رئیس فدراسیون این تخلف را گردن گرفت اما از نگاه داوری در درجه اول بازیکن (فاطمه صادقی) و سرمربی این بازیکن ( فاطمه بغلانی‌پور) مقصر این اتفاق می باشند.

حال با توجه به این پیشینه که مدت زمان زیادی هم از آن نمی گذرد و اتفاق تلخ حذف رضازاده در رقابت‌های جهانی به دلیل نداشتن تجهیزات، این نگرانی وجود دارد که سرنوشت تیم ملی در رقابتهای آسیایی چه می شود.

همچنین این نکته حائز اهمیت است که فاطمه چالاکی و زهرا صمدی دو مربی که بیش از ۷۰ درصد بازیکنان تیم ملی در سالیان اخیر از بازیکنان این مربیان هستند و با فرصت دو هفته ای نمی شد عیار فنی این مربیان در عرصه ملی را مورد نقد و بررسی قرار داد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا