خدمت به تیم ملی افتخار است، منت نگذارید!

علیرضا سلیمانی،که نتایج آخرین عملکردش در ایران فاجعه بار بود، در مصاحبه خود با سایت خبری تسنیم، به مواردی اشاره کرد که در زیر بررسی می کنیم

به گزارش «کاراته نیوز» علیرضا سلیمانی در بخش از گفتگو خود با تسنیم گفت: «مدت‌ها بود که از من می‌خواستند بازگردم، اما هر بار نپذیرفته بودم. در نهایت این بار آنقدر از طرف فدراسیون، دوستان و استادم اصرار شد که روز چهارشنبه به فدراسیون رفتم و به تفاهم برای همکاری رسیدیم و قراردادم را بستم.»

نکته ای که سرمربی اخلاق مدار باید به آن توجه کند، این است که خدمت به تیم ملی افتخار است، منت نگذارید!

اگر امروز در جایگاه سرمربیگری قرار دارید، آن هم در شرایطی که در سالیان اخیر گوشه نشین بوده اید به نفوذ افراد نزدیک به شما در فدراسیون کاراته است، چه بسا کاراته امروز ایران از نظر مربی و دانش مربیگری، افرادی به مراتب به روز تر با علم مربیگری در کاراته کشور دارد که سالانه شاگردان بسیاری را روانه اردوهای تیم ملی می کنند.

اما کارنامه یک دهه اخیر شما در پرورش استعدادهای این مرز و بوم کجاست! شما امروز از اینکه در این جایگاه قرار گرفته اید باید خدای خود را شکر کنید چرا که اینجا کشورهای درجه چندم شرق آسیا نیست، مطمئین باشید اگر امروز استعفا بدهید هیچکس از جامعه کاراته منت شما را نخواهد کشید چرا که مربیان فنی و اخلاقمدار در کاراته ایران کم نیستند.

سلیمانی در بخش دیگری از مصاحبه خود عنوان کرد: «هیچ تعهدی برای مسابقات قهرمانی در ازبکستان ندادم. به این دلیل که زیربنای این تیم ساخته شده است و در مدت کوتاه شروع تا مسابقات در نهایت بتوانم رفع اشکال کنم. این تیم به بدترین شکل در قهرمانی جهان باخته است و خیلی از نفرات نیز به بازیکنان آسیایی باختند. بعد از پایان مسابقات فونداسیون‌سازی خواهم کرد و دو سال دیگر به امید خدا این تیم را به‌عنوان مدعی تحویل می‌دهم.»

سرمربی تیم ملی نوجوانان و جوانان با داشتن فرصت ۴۵ روزه تا مسابقات آسیایی هیچ تعهدی نمی دهد، در شرایطی که تیم ملی برای اعزام به جهانی تنها دو هفته زمان برای برگزاری اردو داشت.

البته به جناب سلیمانی یادآوری می کنیم شما با برگزاری اردوی ۵ ماهه نیز بدترین نتایج تاریخ کاراته ایران در مسابقات آسیایی رده های پایه را در ۲۰ سال اخیر کسب کردید در نتیجه قطعا با اردوی ۴۵ روزه توانایی و دانش انجام کار را ندارید در نتیجه نتیجه احتمالی دلیل ضعف بازیکنان نیست بلکه عدم اعتماد به نفس و دانش شماست.

سلیمانی در بخش دیگری از صحبت هایش در رابطه با مربیان خود گفت: «برای انتخاب این مربیان دلیل دارم. رضا میدانرو در کاراته آذربایجان غربی انقلاب کرده و کاراته‌کاهای خوبی را ساخته است و در دوره گذشته نیز تنها نفراتی که مدال آوردند، شاگردان او بودند. او مربی باشخصیتی است که در مسیر اخلاقی و فنی کاراته می‌توانیم از او استفاده کنیم. موسی گنج‌زاده مربی است که پیش من کار کرده و برادر خود و بچه‌های دیگری را ساخته است.»

در این نکته که هر دو نفر این عزیزان، مربیان خوبی هستند بحثی نیست اما دو بازیکنی که در دوره گذشته طلا گرفتند، زیر نظر رضا میدانرو در آسیایی این نتیجه را کسب کردند و این دو بازیکن خود شاگرد مربیان سازنده ای هستند که اساس و بنا و تکنیک آن ها را ساخته اند پس نمی توان نتیجه مدال های آنها را به حساب میدان رو نوشت.

همچنین طبق صحبت های شما، موسی گنج زاده در جلسه ای که روز چهارشنبه با طباطبایی داشتید به کادر شما پیوسته است، اما آیا علیرضا کتیرایی، سرمربی تیم ملی امید نسبت به این مربی اعلام عدم نیاز کرده بود!؟ یا شما در یک حرکت اخلاقی مربی یک رده دیگر را به خدمت گرفتید و فدراسیون توانایی مقابله با خواسته های شما را نداشت؟

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا