سلیمانی: از نظر فنی و اخلاقی به پایین ترین حد رسیده ایم

سرمربی جدید تیم‌های نوجوانان و جوانان کاراته کشورمان تأکید کرد، با فدراسیون کاراته هماهنگ شده است که حتی اگر سایه کسی در حیطه کارش باشد، از تیم ملی خواهد رفت.

به گزارش کاراته نیوز و به نقل از خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، به دنبال نتایج ضعیف کاراته ایران در مسابقات رده‌های پایه قهرمانی جهان در ترکیه و کسب تنها یک مدال طلا در رده سنی امید و از دست رفتن ۳۴ فرصت کسب مدال در رده‌های سنی نوجوانان، جوانان و امید پسران و دختران، فدراسیون کاراته در اولین گام در کادر فنی تیم‌های نوجوانان و جوانان پسران تغییر ایجاد کرد.

علیرضا سلیمانی سرمربی پیشین تیم‌های ملی کاراته و یکی از مربیان بااخلاق کاراته کشورمان به‌عنوان سرمربی تیم‌های نوجوانان و جوانان انتخاب شد تا در فاصله کوتاه تا مسابقات قهرمانی آسیا ازبکستان تغییراتی در عملکرد تیم‌های پایه پسران ایجاد کند. سلیمانی برای انجام این مهم کار بسیار سختی خواهد داشت، چرا که تیم‌هایی را تحویل گرفته است که عملکرد بسیار ناامیدکننده در قهرمانی جهان داشتند.

سلیمانی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، درباره بازگشت دوباره‌اش به کاراته اظهار داشت: مدت‌ها بود که از من می‌خواستند بازگردم، اما هر بار نپذیرفته بودم. در نهایت این بار آنقدر از طرف فدراسیون، دوستان و استادم اصرار شد که روز چهارشنبه به فدراسیون رفتم و به تفاهم برای همکاری رسیدیم و قراردادم را بستم.

وی خاطر نشان کرد: امیدوارم بتوانم جواب اعتماد فدراسیون برای احیای فنی و اخلاقی تیم‌های پایه را بدهم. کاراته ورزش من است و بیشتر از این طاقت نیاوردم که بیرون بمانم. متأسفانه در هر نقطه‌ای از کاراته به پایین‌ترین حد رسیدیم و دوباره باید به کمک همه مربیان خوب، کاراته آباد شود. البته خیلی از مسائل به مربیان ارتباط ندارد و مربیان خوبی داریم که اگر به آنها اعتماد و میدان داده می‌شد، می‌توانستند موفق شوند.

سرمربی تیم کاراته نوجوانان و جوانان کشورمان در پاسخ به این سؤال که چرا تمایلی برای بازگشت به کاراته نداشته است، گفت: بالاخره کسانی دخیل هستند که باعث شدند مربیان ما دلسرد شوند. نمی‌خواهم اسم خاصی را ببرم و مطمئنم جامعه کاراته متوجه خواهد شد درباره چه کسی صحبت می‌کنم. کسی که اسمش در کاراته بزرگ است، اما همیشه به این رشته صدمه زده و خیلی‌ها از کاراته کنار رفتند. با فدراسیون هماهنگ شدم و یکی از شروطم این بود که کسی وارد حیطه کار من نشود. حتی سایه کسی در حیطه کاری من باشد، خواهم رفت. فدراسیون نیز پذیرفت و کار خود را شروع خواهم کرد.

سلیمانی با حمایت از مربیان سابق تیم‌های ملی نوجوانان و جوانان تصریح کرد: به مربیان گذشته  فرصتی داده نشده است. یکی از این مربیان عنوان می‌کرد که تیم را انتخاب نکرده و دوست‌مان در انتخاب نفرات نقش داشته است. موقعی که در کار مربی می‌گذارند و حق انتخاب را از او می‌گیرند، نباید توقعی داشته باشند. ضمن اینکه این تیم‌ها اردوهای کوتاهی داشتند. از طرفی به دلیل اینکه کاراته در اُفت شدیدی است، این مربیان تیمی را تحویل گرفتند که از الفبای کاراته دور شده است.

وی  در پاسخ به این سؤال که نگران کارشکنی در کار خود نیست، اظهار داشت: اجازه نخواهم داد و شرط من نیز با فدراسیون همین موضوع بود. اگر ببینم فدراسیون از من حمایت نمی‌کند، خواهم رفت. زور من یک حدی است و اگر فدراسیون حمایت نکند به تعهدات خود احترام نگذاشته است.

سلیمانی راجع به دلیل استفاده از سرمربیان قبلی تیم‌های نوجوانان و جوانان در کادر خود یادآور شد: برای انتخاب این مربیان دلیل دارم. رضا میدانرو در کاراته آذربایجان غربی انقلاب کرده و کاراته‌کاهای خوبی را ساخته است و در دوره گذشته نیز تنها نفراتی که مدال آوردند، شاگردان او بودند. او مربی باشخصیتی است که در مسیر اخلاقی و فنی کاراته می‌توانیم از او استفاده کنیم. موسی گنج‌زاده مربی است که پیش من کار کرده و برادر خود و بچه‌های دیگری را ساخته است.

وی خاطر نشان کرد: از موسی گنج‌زاده چه ایرادی می‌توان گرفت جز اینکه باج نمی‌دهد و خیلی‌ها دوستش ندارند؟ جعفری نیز مربی استان البرز است و همه او را قبول دارند. حتی به من گفتند از مربیان دیگری هم استفاده کنم که اعلام کردم مربی دیگری نمی‌خواهم. این نفرات در کادر قبلی من هم بودند و کسانی را انتخاب کردم که در مسیر، همفکر و همقدم باشیم و از دیگری خط نگیرند. به هیچکس هم اجازه نمی‌دهم بگوید چه کسی در کادر من باشد یا نباشد.

سرمربی تیم‌های نوجوانان و جوانان کاراته درباره برنامه‌های خود بیان کرد: هیچ تعهدی برای مسابقات قهرمانی در ازبکستان ندادم. به این دلیل که زیربنای این تیم ساخته شده است و در مدت کوتاه شروع تا مسابقات در نهایت بتوانم رفع اشکال کنم. این تیم به بدترین شکل در قهرمانی جهان باخته است و خیلی از نفرات نیز به بازیکنان آسیایی باختند. بعد از پایان مسابقات فونداسیون‌سازی خواهم کرد و دو سال دیگر به امید خدا این تیم را به‌عنوان مدعی تحویل می‌دهم.

سلیمانی با اشاره به اصرار طباطبایی بر اخلاق‌مداری در تیم‌های پایه گفت: در جلسه با رئیس فدراسیون و دوستان بحث همه آنها در درجه اول اخلاق بود. خود من از بی‌اخلاقی زجر می‌کشم و خوشحالم که این خواسته رئیس و اساتید دیگر بود. برای من و فدراسیون کاراته در درجه اول اخلاق مهم است و اگر بهترین بازیکن نیز اخلاق نداشته باشد عذر او را خواهم خواست.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا