طباطبایی: نتایج مسابقات جهانی در شان کاراته ایران نبود /با آسیب‌شناسی به روزهای خوب بازمی‌گردیم

رئیس فدراسیون کاراته با بیان اینکه نتایج مسابقات رده‌های سنی جهان در شان کاراته ایران نبود، گفت: با آسیب‌شناسی، به روزهای خوب بازمی‌گردیم تا دوباره در رویدادهای مهم پیش‌رو برای ورزش کشور افتخار آفرین باشیم.

به گزارش کاراته نیوز و به نقل از ایرنا، رقابت‌های کاراته قهرمانی رده‌های سنی جهان به میزبانی ترکیه و در قونیه برگزار شد و تیم‌های نوجوانان، جوانان و امید پسران و دختران کشورمان با تک مدال طلای علیرضا حیدری در رده سنی امید به کار خود پایان داد.

در این خصوص، سیدحسن طباطبایی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با ایرنا به تشریح عملکرد کاراته‌کاهای ایران پرداخت و اظهار داشت: در مجموع نتایج رضایت‌بخش نبود. با توجه به ظرفیت بالایی که کاراته ایران از لحاظ کیفی و کمی دارد، این نتیجه در خور نام کاراته ایران نبود.

وی افزود: از رشته‌ای که با اقتدار قهرمان آسیا شد و در المپیک خوشرنگ‌ترین مدال را به دست آورد، در مسابقات قهرمانی بزرگسالان جهان درخشیده و در بازی‌های آسیایی همواره نتایج خوبی به دست آورده، توقع بیشتری است. نتایجی که در پیکارهای رده‌های سنی جهان به دست آمد دلایل مختلفی دارد که با تشکیل جلسات کمیته فنی و بهره‌گیری از نظرات خبرگان، از ابعاد مختلف مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

طباطبایی تصریح کرد: برای ما بسیار مهم بود بعد از اینکه تیم‌های پایه در دوره گذشته مسابقات جهانی حضور نداشته و در چند مرحله لیگ‌ جهانی جوانان نیز شرکت نکردند، به پیکارهای جهانی قونیه اعزام شوند. کاراته‌کاهای ما باید به جهانی می‌رفتند که خوشبختانه توانستیم تیم کامل را اعزام کنیم.

رئیس فدراسیون کاراته ادامه داد: جغرافیای کاراته جهان تغییر کرده است. کشورهای متعددی چون عربستان، اردن، قزاقستان، مصر، کرواسی و … سرمایه‌گذاری در این رشته داشته‌اند. بحث ژاپن جداست اما در همین جهانی قونیه تیم‌های قدرتمندی چون فرانسه و ایتالیا نیز تنها به یک مدال طلا رسیدند و اسپانیا اصلا طلا نگرفت.

وی گفت: به آینده‌سازان کاراته ایران خوش‌بین هستم و قطعا اثرات مثبت این اعزام را هرچند با نتایج مطلوب فاصله داشت، در آینده خواهیم دید.

طباطبایی بیان کرد: برای قهرمانی آسیا آماده می‌شویم و سپس بازی‌های آسیایی و قهرمانی بزرگسالان جهان را داریم که می‌تواند با نتایج مثبتی همراه باشد. مشکلات و ضعف‌هایی که وجود دارد را نیز با بهره‌ گرفتن از نظرات بزرگان کاراته، ترمیم خواهیم کرد تا این رشته بتواند همچون گذشته پرچم ایران را در رویدادهای مختلف به اهتزاز در آورد.

وی در خصوص اینکه یکی از انتقادات از تیم‌های ایران نداشتن اردوی کافی است، گفت: برخی مربیان معتقدند نباید اردوها طولانی مدت باشد اما تعداد دیگری موافق اردوهای بلند مدت هستند. مسابقات جهانی قونیه جزو پیکارهایی بود که اردوی چندانی در آن نداشتیم که باید در این خصوص نیز بحث و ارزیابی شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا