جایگاه خفت‌بار کاراته ایران در جهان، دستپخت مغزهای متفکر فدراسیون و سرمربیان وابسته

نتایج رقابت های انتخابی نتیجه تصمیمات مغزهای متفکر فدراسیون کاراته است که با برگزاری انتخابی های متعدد، باعث افتضاحی جهانی شدند.

به گزارش کاراته‌نیوز، البته افرادی که با سکوت خود برای نشستن بر صندلی سرمربیگری و مربیگری با عدم درک درست از جایگاه مربیگری ملی به تماشای این تصمیمات غلط نشستند هم در نابودی امروز کاراته ایران سهم داشتند.

اینکه چه افرادی در فدراسیون کاراته، نحوه انتخابی تیم ملی را در جلسات خود به تصویب رساندند، خود یک مبحث جداست، اما رضا میدان رو، مهدی جعفری، علیرضا کتیرایی در سه رده پسران و سید ستاره موسوی در بخش امید دختران چهار سرمربی بودند که در سمت خود ابقا شدند،ولی وضعیت دو رده نوجوانان و جوانان که درگیر سیاست های غلط و عوام فریبانه فدراسیون کاراته بود تا پایان آخرین مرحله انتخابی مشخص نشده بود.

البته در رابطه با دو سرمربی دیگر علاوه بر اینکه سوالات بی شماری از جمله انتخاب صمدی به عنوان سرمربی آن هم پس از ترک اردوی بزرگسالان بدون هماهنگی وجود دارد اما باید قبول کرد که آنها در فاصله دو هفته مانده به مسابقات جهانی در این جایگاه قرار گرفتند و شناخت کافی نسبت به شاگردانشان نداشتند.

اما چهار سرمربی دیگر به همراه مربیان همراهشان که در سال گذشته هم در کنار هم بودند و از روز اول کاراته وان ها به عنوان کادر فنی تیم ها معرفی شدند، هیچ بهانه ای برای عدم شناخت و نحوه انتخاب بازیکنان نمی توانستند داشته باشند. چرا که اگر آنها به نحوه انتخابی تیم ملی اعتراض داشتند باید اعتراض خود را نشان می دادند و یا در نهایت استعفا می دادند.

اگر این مربیان مخالف این نحوه و روش انتخابی بودند باید در همان ابتدای امر استعفا میدادند و عدم کناره گیری فقط یک نتیجه دارد، آن هم جایگاه سرمربی تیم ملی برای پر کردن رزومه لازم است. البته این بدان معنی نیست که مدیران فدراسیون کاراته مقصر نیستند بلکه مدیران در رأس تقصیرات این اتفاق هستند.

یک درصد فکر نکنید که مدیران فدراسیون کاراته از جامعه بزرگ کاراته عذرخواهی خواهند کرد، همانطور که امینی پس از نتایج بانوان سکوت کرد، هروی پس از دوپینگ اصغری سکوت کرد، ارباب پس از شکست آسیایی سکوت کرد، مدیران بالارتبه فدراسیون کاراته هم سکوت خواهند کرد تا در آینده خفتی بزرگتر برای ورزش کشورمان به ارمغان بیاورند.

این نکته که تیم امید بدون سرمربی خود در جایگاه کوچ بدلیل غفلت و کاهلی بی چون و چرای فدراسیون کاراته توانست یک مدال طلا توسط علیرضا حیدری را بدست بیاورد نمی تواند نجات بخش نتایج این کاروان بود چرا که حیدری لایق ترین بازیکن تیم امید بود که با توجه به مدال طلای آسیا، در تمام رقابت های کاراته وان شرکت کرد و با اختلاف نسبت به سایرین نفر اول این وزن بود و با حضور در تمام مراحل انتخابی آن هم پس از کمیته انضباطی ناحق فدراسیون کاراته به عنوان نفر اول رهی این پیکارها شد و مدال طلا جهان را کسب کرد. به طور حتم در مطالب بعدی خود به نحوه برگزاری انتخابی و انتخاب شدن ورزشکاران خواهیم پرداخت

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا