فدراسیون بی اعتماد یا روش نوین مدیریت تیم های ملی

تیم ملی رده های پایه در شرایطی نفرات فیکس خود را شناخت که سرمربیان معرفی شده هیچ دخالتی در روند انتخابی نداشتند و تنها دو هفته فرصت شناخت بازیکنان خود را دارند.

به گزارش کاراته نیوز،  در دوره های گذشته و در تمامی رشته های رزمی روال به این صورت بوده  که نفرات برتر از طریق گزینش های تحت هدایت سرمربی تیم های ملی  انتخاب می شدند و برگزاری چند مرحله اردوهای تمرینی می پرداختند تا با تفکرات سرمربی تیم ملی آشنا شوند و پس از آن به رویدادهای مدنظر اعزام می شدند ولی اینبار به نظر می‌رسد  فدراسیون کاراته مسیر جدیدی را ابداع و تدوین کرده است. طبق روال جدید، کاراته کاها فقط در حال رقابت در انتخابی های پرتعداد بودند.

اینکه بازیکنان ماهی دوبار در انتخابی های پرتکرار حضور یابند را  هیچ علم ورزشی تایید نمی کند. شرایطی  که طی آن  ورزشکار در طول چهار هفته دو بار زیربار فشار بدنی و روانی سنگین جهت انتخابی مجدد، به روی تاتامی برود. نکته حائز اهمیت این است که در طی برگزاری انتخابی های متعدد سبب شد تا بازیکنانی که در رقابت های کاراته وان و یا انتخابی تیم ملی مدال های طلای هر وزن را در هر رقابت به دست آوردند و نفر برتر اوزان خود بودند الان در اردوی تیم ملی جایگاهی نداشته باشند و از دیدگاهی دیگر مدت زمانی که  کادر فنی فرصت دارد تا  تیم را برای رویداد جهانی به مرز آمادگی برساند  کمتر از سه هفته بوده و در این زمان هیچ یک از اعضای کادرفنی، فرصت مرور و همگام سازی تکنیک، تاکتیک و الگو سازی برای رویارویی با کشورهای صاحب نام نخواهد داشت.

با توجه به توضیحات فوق تنها چند دلیل برای عدم برگزاری اردوهای منظم و انتخابی های پر تعداد، به نظر می آید

نکته اول اینکه؛ فدراسیون کاراته  هیچ اعتقادی به کادر فنی خود ندارد و بر همین اساس با این نوع برگزاری انتخابی ها قصد داشت تا ورزشکاران تحت نظر مربیان سازنده خود به تمرین بپردازند و در آمادگی بدنی جهت اعزام به جهانی به سر ببرند و سرمربیان تیم ملی تنها بحث کوچینگ را در مسابقات برون مرزی داشته باشند.

مورد دومی که می تواند مد نظر باشد، عدم بودجه کافی در فدراسیون کاراته جهت برگزاری اردوهای منظم بوده است.

البته این نوع برنامه ریزی یک پروژه شکست خورده است، پروژه ای که پیش از این  و در زمانی که فدراسیون کاراته جهت حضور بانوان در مسابقات آسیایی کاراته بیش از شانزده انتخابی برگزار کرد، اتفاق افتاد و ماحصل آن حذف تیم ایران در کومیته تیمی و عدم کسب حتی یک مدال طلا در بانوان بود.  فدراسیون کاراته بدون درس گرفتن از گذشته بار دیگر این اشتباه را تکرار کرد تا نشان دهد مدیران فدراسیون کاراته از اشتباهات خود درس نمی گیرند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا