طباطبایی: سوءتفاهمات علیپور را برطرف می‌کنیم؛ امینی بیمار شده/ سیاست ما اعزام‌های کیفی است

طباطبایی گفت: سیاست و برنامه‌های فدراسیون کاراته اعزام‌های کیفی به مسابقات قهرمانی جهان رده‌های پایه و قهرمانی آسیا در تمامی رده‌های سنی است.

به گزارش کاراته نیوز حسن طباطبایی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، در خصوص حضور تیم‌های ملی در مسابقات رده‌های پایه قهرمانی جهان اظهار داشت: تیم‌های ما در اوایل هفته آینده به مسابقات قهرمانی جهان رده پایه اعزام خواهند شد. حضور کیفی با تیمی کیفی در این مسابقات خواهیم داشت تا ظرفیت‌های کاراته ایران را به نمایش بگذاریم. کمتر از ۲ ماه دیگر نیز قهرمانی آسیا در تمامی رده‌های سنی در ازبکستان برگزار و در آن مسابقات نیز کیفی اعزام خواهیم داشت.

وی تصریح کرد: بر اساس سیاست و برنامه‌ریزی فدراسیون همه اعزام‌های ما کیفی خواهد بود. انتخاب این تیم انتخاب به لحاظ کمی و کیفی و تعداد مسابقات، انتخاب سختی بود و دوستان من کار ارزشمند و بزرگی را کردند و کادرفنی در تمامی رده‌های سنی توانستند با حضور در انتخابی انتخابی‌ها بهترین‌ها را شناسایی کنند.

رئیس فدراسیون کاراته با اشاره به اعزام تیم‌های ما به جایزه بزرگ روسیه عنوان کرد: مسابقات جایزه بزرگ روسیه  اواخر آبان ماه و اوایل آذرماه برگزار خواهد شد. رویدادی که مسابقه مهمی برای ارزیابی تیم بزرگسالان برای قهرمانی آسیا خواهد بود و اعزام ۴۰ نفره‌ای را به این مسابقات در کاتا و کومیته دختران و پسران خواهیم داشت. البته هدف فدراسیون شناسایی بهترین‌های برای حضور در بازی‌های آسیایی و قهرمانی جهان مجارستان در سال آینده است.

طباطبایی در خصوص تامین منابع مالی اعزام‌ها تاکید کرد: به هر حال بحث منابع  مالی  یکی از مهمترین موضوعات است و هزینه ارزی اعزام‌ها و همچنین هزینه برگزاری اردوها که در حال حاضر ۴ رده سنی در هر دو بخش دختران و پسران در اردو هستند، سرسام‌آور است. با این حال همیشه با مدیریت منابع، صرفه‌جویی و اعزام‌های کیفی تلاش کردیم منابع‌مان را مدیریت کنیم و باید از لطف و نگاه حمایتی سجادی در وزارت ورزش و خسروی‌وفا در کمیته ملی المپیک تشکر کنم. کاراته تقریبا هر ماه اعزام دارد و امیدوارم طبق برنامه‌ریزی انجام شده تا پایان سال اعزام‌ها را مدیریت کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به اعزام‌های کیفی همچنان امیدوار به کسب سکوی جهانی و آسیایی در رویدادهای آینده هستند، افزود: قطعاً کاراته ایران همواره برای رسیدن به خوش رنگ‌ترین مدال وارد مسابقات لیگ‌های جهان، قهرمانی آسیا، جهان و بازی‌های آسیایی می‌شود. ظرفیت کاراته ایران بسیار بالا است و مربیان زحمت کشی در اقصی دنیا کشور دارد که به بارورتر شدن درخت کهن و تنومندی که حاصل کار بزرگان این رشته است، کمک می‌کنند.

رئیس فدراسیون کاراته در مورد تصمیم رزیتا علیپور برای خداحافظی از تیم ملی گفت: رزیتا علیپور یکی از سرمایه‌های کاراته  کشور و یکی از ظرفیت‌های مهم کاراته دختران است. او مدال‌های زیادی برای کشورمان به دست و پرچم کشورمان را بارها به اهتزاز در آورده است. در خصوص اتفاقات اخیر نیز کارهایی درون فدراسیون در حال انجام است تا سوءتفاهمات برطرف شود.

طباطبایی در مورد غیبت امینی در انتخابی تیم‌های ملی گفت: امینی دچار بیماری شده است. با خود ایشان نتوانستم صحبت کنم، اما با خانواده او صحبت کردم و در حال حاضر تحت درمان هستند. امیدوارم وضعیت جسمانی امینی هر چه زودتر بهتر شود و در خدمت‌شان باشیم.

وی در خصوص اعلام کادرفنی تیم‌های پایه دختران و جایگزینی چالاکی و صمدی به جای لیلا بهرامی در تیم‌های نوجوانان و جوانان گفت: از طرف فدراسیون با بهرامی تماس گرفته شده است و ایشان به دلیل موضوعات شخصی ترجیح دادند در کنار تیم نباشند. در حال حاضر چالاکی و صمدی که تعدادی از شاگرد آنها در اردوی تیم ملی هستند به عنوان مربیان این دو تیم کار را پیش می‌برند.

رئیس فدراسیون کاراته در پاسخ به این سوال که در قهرمانی آسیا نیز کادر تیم‌های پایه همین نفرات خواهند بود، تصریح کرد: هر رویداد در جایگاه خودش باید سنجیده شود، اما سیاست اصلی فدراسیون همواره حمایت از مربیان است. سعی می‌کنیم تغییرات آنچنانی در کادرفنی نداشته باشیم و همواره تلاش کردیم از کادرفنی تیم‌های نوجوانان، جوانان، امید و بزرگسالان حمایت لازم را داشته باشیم تا با ثبات مدیریت‌شان کار بلند مدتی را برای کاراته انجام بدهند. سیاست ما ارزیابی عملکرد خواهد بود و انشاالله تصمیم گیری می‌شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا