کتیرایی: همه عوامل کاراته باید همدل و همسو باشند/ می‌توانیم نتیجه خوبی در ترکیه کسب کنیم

سرمربی تیم کاراته امید گفت: با توجه به تمرینات و انگیزه‌ای که در بین تک تک ملی پوشان وجود دارد، می‌توانیم نتایج خوبی در رده سنی امیدها در قونیه کسب کنیم.


به گزارش کاراته نیوز و به نقل از خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، نخستین مرحله اردوی آماده سازی تیم ملی کاراته پسران جهت حضور در مسابقات قهرمانی جهان از روز شنبه آغاز شده  و ملی‌پوشان کشورمان پس از پایان اردوی آماده سازی طی روزهای چهارم تا هشتم آبان‌ماه در کشور ترکیه و در شهر قونیه به مصاف حریفان خواهند رفت.

علیرضا کتیرایی سرمربی تیم کاراته امید در گفت‌گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در مورد آغاز اردوی تیم ملی امید جهت حضور در مسابقات قهرمانی جهان، اظهار داشت: برای حضور در این رقابت‌ها ما یک مرحله اردو را در نظر گرفته‌ایم و ملی پوشان زیر نظر کادرفنی تمرینات خود را به خوبی پیگیری می کنند. به هر حال ملی پوشان ما طی چند مرحله مسابقات کاراته‌وان، مسابقات قهرمان قهرمانان و انتخابی‌ها که برگزار شد حضور داشتند و در واقع این رقابت‌ها به عنوان ماراتنی بود برای رسیدن به پیراهن تیم ملی کاراته و در نهایت ۶ نفر فیکس تیم ملی شدند. از بین این نفرات انتخاب شده، محمد گودرزی در وزن ۵۵ کیلوگرم به مسابقات قهرمانی آسیا اعزام می‌شود و پنج نفر باقیمانده نیز به مسابقات جهانی ترکیه اعزام خواهند شد.

وی در ادامه صحبت‌های خود در واکنش به این سوال که با ترکیب جوانی که در اختیار دارید، چقدر شانس کسب مدال برای تیم امید پیش بینی می کنید،گفت: تیم ملی امید پشتوانه تیم ملی بزرگسالان است. بچه‌های ما خوشبختانه بی‌تجربه نیستند. چیزی که خیلی برای ما مهم است؛ انگیزه و تلاشی است که در بین ملی‌پوشان می‌بینم. با توجه به تمرینات و انگیزه‌ای که در بین تک تک ملی پوشان وجود دارد فکر می‌کنم، می‌توانیم نتایج خوبی در رده سنی امید کسب کنیم.

سرمربی تیم کاراته امید در ادامه صحبت های خود، اظهار داشت: از بین پنج کاراته‌کایی که در بخش امید در اختیار داریم، محمود نعمتی دو هفته پیش در مسابقات لیگ جهانی ترکیه مدال طلا کسب کرد. او اولین تجربه حضور در مسابقات برون‌ مرزی را تجربه کرد. علیرضا حیدری در وزن ۷۵ کیلوگرم قهرمان امیدهای آسیا در قزاقستان است. او نیز دو هفته پیش در کاراته وان ترکیه عملکرد شایسته‌ای از خود به نمایش گذاشت. ابوالفضل میرزایی دیگر نماینده کشورمان است که عنوان سومی آسیا را در کارنامه خود دارد. در مجموع با دیگر نفراتی که در اختیار داریم بچه‌های ما بی‌تجربه نیستند. این نفرات واقعاً انگیزه بالایی دارند و امیدواریم بتوانند نتایج خوبی را رقم بزنند.

کتیرایی در پایان صحبت های خود، گفت: خوشبختانه شناخت خوبی از تک تک نفرات دارم. در تمامی مسابقات انتخابی که این نفرات شرکت می‌کردند، همه آنها را زیر نظر داشتم.  به هر حال اگر قرار است تیمی موفق شود، فرقی ندارد سرمربی، بازیکن، مسئولان فدراسیون و … همه عوامل باید همدل و همسو باشند. هدف همه ما مشترک است و باید دست به دست هم دهیم که اتفاق خوبی در ترکیه برای کاراته ایران رقم برخورد. برای کاراته ایران در تمام رده های سنی آرزوی موفقیت دارم. امیدوارم جامعه کاراته برای موفقیت این رشته چه در بخش مردان و چه در بخش بانوان دست به دست هم دهند. کاراته ایران در دنیا خیلی موفق است امیدوارم این موفقیت تداوم داشته باشد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا