تیم ملی رده های پایه و انتخابی جدید

در شرایطی که هفته گذشته انتخابی تیم ملی رده های پایه برگزار شد و نفرات اعزامی به رقابت های آسیایی و جهانی معرفی شدند، به نظر می رسد، فدراسیون کاراته تصمیم گرفته است تا یک مرحله انتخابی جدید برگزار نماید تا این بار مربیان اعزامی به این رقابت ها را معرفی کنند.


به گزارش کاراته نیوز؛ طی هفته گذشته ده بازیکن در اردوی تیم های نوجوانان و جوانان زیر نظر ۷ مربی و ۲ سرمربی اولین هفته تمرینات تیم ملی را در سکوت خبری روابط عمومی فدراسیون کاراته پشت سر گذاشتند. البته اخبار تایید نشده حاکی از اضافه شدن ۳ مربی دیگر به این جمع دلالت دارد. در صورتی که این اتفاق رخ دهد، تعداد مربیان تیم ملی به عدد ۱۰ خواهد رسید. یعنی به ازای هر بازیکن یک مربی!! در نتیجه فدراسیون کاراته دو راه پیش روی خود دارد یا مانند سری گذشته از مربیان بخواهد خرج سفر خود را بدهند تا همراه تیم اعزام شوند یا اینکه میان مربیان انتخابی درون تیمی برگزار نماید و نفرات برتر را به این مسابقات اعزام نماید.

این مهم در شرایطی که فدراسیون کاراته نزدیک انتخاب ریاست جدید این فدراسیون قرار دارد، حاکی از چند پیام، از جمله جلب رأی هیات های استانی در مجمع آتی است، حرکتی که پیش از این نیز توسط افراد تصمیم گیرنده فدراسیون کاراته انجام شده است.

اما انتخاب بیش از ۱۰ مربی به عنوان مربی سازنده، نکات منفی زیادی دارد از جمله، جایگاه مربی ملی و دستیابی به این هدف را بسیار کوچک نشان می دهد، به طوریکه برخی مربیان در شرایطی که هنوز یک بازیکن اعزامی در تیم ملی ندارند، پیشوند مربی ملی را یدک می کشند.

اثرات مخرب تصمیم های سیاستی افراد خاص در فدراسیون کاراته برای بقای بیشتر مانند انتخاب مربیان ملی نه تنها آسیب های شدیدی به جایگاه های تعریف شده از جمله جایگاه مربی ملی را تقلیل داده بلکه سبب شده مربیان به جای ساختن بازیکن، روی به رفتارهای سیاستی برای گرفتن امتیازات از فدراسیون کاراته روی بیاورند.

 

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا