ارباب: در برخی اوزان اسیر ناداوری و نداشتن مسابقه تدارکاتی شدیم/ لیاقت دختران ایران کسب بهترین نتایج است

به گزارش کاراته نیوز فرخناز ارباب در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، درباره سطح مسابقات کاراته  بازی‌های کشورهای اسلامی اظهار داشت: هر رویدادی سختی و شرایط خاص خود را دارد و سال به سال نیز کشورها با برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری قوی‌تر در مسابقات شرکت می‌کنند. مسابقات کاراته بازی‌های کشورهای اسلامی رویداد بسیار مهمی است که هر چند سال یک بار برگزار می‌شود و همه کشورهای اسلامی برای حضور در این رویداد برنامه‌ریزی می‌کنند تا بتوانند نتایج خوبی بگیرند.

وی تصریح کرد: کشور مراکش عملکرد بسیار خوبی در مسابقات کاراته داشت و شاهد حضور المپین‌ها، قهرمانان جهان و نفرات برتر رنکینگ در این مسابقات بودیم و در مجموع سطح مسابقات خیلی خوب بود. حضور در این مسابقات خیلی برای ما خوب بود تا با خوب‌های دنیا بجنگیم و بتوانیم ارزیابی بهتری از عملکرد بازیکنان داشته باشیم تا برای آینده تمرکز کنیم.

سرمربی تیم ملی کاراته بانوان کشورمان در مورد عملکرد شاگردانش در قونیه هم گفت: تمام تلاش خود را در شش هفت ماه گذشته انجام دادیم که بازیکنان از حاشیه دور باشند و تمام فکر و ذکر من، کادر فنی و بازیکنان روی تمرین و مسابقات پیش رو بود. در این مدت ۱۳، ۱۴ مرحله اردو برگزار کردیم و بچه‌ها در اردوها خیلی زحمت کشیدند. تا روز آخر اردوها، بدنساز و آنالیزور در کنار تیم حضور داشتند و از طرفی سعی کردم کمتر مصاحبه داشته باشم و تمرکزم بیشتر روی کار باشد. خدا را شکر در مجموع شاگردانم عملکرد خوبی داشتند و خیلی زحمت کشیدند، اما در برخی اوزان اسیر ناداوری و نداشتن مسابقات تدارکاتی شدیم.

ارباب در ادامه به تشریح عملکرد کاراته‌کاران کشورمان در این بازی‌ها پرداخت و یادآور شد: سارا بهمنیار در وزن ۵۰- کیلوگرم به مدال برنز رسید، اما می‌توانست رنگ مدالش خوشرنگ‌تر باشد. بهمنیار در این مسابقات خیلی خوب کار کرد و ما توانستیم استراتژی او را تغییر بدهیم. او بازیکنی بسیار خوش تکنیک، جوان و باانگیزه است و در این مسابقات نیز خیلی تکنیک زد، اما امتیازاتش را ندادند. در مجموع داوری‌ها خوب نبود.

وی همچنین خاطر نشان کرد: در وزن ۵۵- کیلوگرم و وزن طراوت خاکسار، یکسری نقاط ضعف داریم که باید روی آنها کار و این ضعف‌ها را برطرف کنیم. رزیتا علیپور اما در وزن ۶۱- کیلوگرم خیلی خوب کار کرد و چندین امتیاز او را هم ندادند. داورها روی اعصاب و روان بازیکن ما اثر منفی زیادی گذاشتند و در مجموع باعث شکست او شدند.

سرمربی تیم ملی کاراته بانوان کشورمان ادامه داد: در وزن ۶۸- کیلوگرم مبینا حیدری عالی کار کرد. او بازیکنی بسیار خوش‌تکنیک و هوشیار است که از فرصت‌ها خیلی خوب استفاده می‌کند. حیدری در دیدار نهایی به مصاف نایب قهرمان المپیک توکیو رفت و در این دیدار نیز عملکرد خوبی داشت، اما به مدال نقره رسید. من از او خیلی راضی هستم. لیلا برجعلی هم در وزن ۶۸+ کیلوگرم بازیکنی بسیار جسور، قوی، باهوش و زحمت‌کش نشان داد. برجعلی در این مسابقات در دیدار نیمه نهایی به مصاف نفر یک رنکینگ المپیک از ترکیه رفت و تنها به خاطر عدم حضور در مسابقات تدارکاتی  و شرایط میزبانی ترکیه در ثانیه‌های پایانی مسابقه نتیجه را واگذار کرد.

ارباب در مورد شیکاک شدن (اخراج از مسابقات) رزیتا علیپور هم گفت: علیپور واقعاً عملکرد خوبی داشت و با وجود زدن تکنیک‌های مختلف داوران به او امتیاز نمی‌دادند. داور واقعاً روی اعصاب این بازیکن اثر گذاشته بود و حتی داور کنار بلند بلند حرف می‌زد و روی اعصاب بازیکن ما تأثیر منفی گذاشت تا در نهایت چنین اتفاقی رقم بخورد.

وی با ابراز رضایت از عملکرد بانوان ملی‌پوش کاراته ایران اظهار داشت: در مجموع از عملکرد شاگردانم خیلی راضی هستم. اگر اردوهای ما همینگونه ادامه داشته و از طرف فدراسیون حمایت‌ها ادامه‌دار باشد و البته مانند کشورهای دیگر در مسابقات کاراته وان شرکت کنیم، حتماً نتایج بهتری نیز کسب خواهیم کرد. این اتفاق حق و لیاقت دختران کاراته‌کای ایران است.بازی‌های کشورهای اسلامی| پایان کار نمایندگان کاراته با ۵ نقره و ۳ برنز

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا