کاراته آماده است تا بازی های همبستگی کشورهای اسلامی را طوفانی کند

شهر قونیه ترکیه میزبان پنجمین دوره بازی های همبستگی کشورهای اسلامی است. مسابقات کاراته برای روزهای ۱۷ و ۱۸ آگوست برنامه ریزی شده است .

نزدیک به ۳۰۰ ورزشکار از ۳۲ کشور برای شرکت در این رویداد ثبت نام کرده اند. مسابقات کاراته در محل کنگره و مرکز ورزشی کاراتای برگزار می شود.

مجموعه ای از ستارگان کاراته قرار است برای عناوین در قونیه مبارزه کنند. قهرمان جهان، ایرینا زارتسکا از آذربایجان و داستون بیک اوتابولایف از ازبکستان از پیشتازان این رویداد هستند.

این مسابقات همچنین با حضور حداقل ۱۳ المپیکی شامل علی سوفو اوغلو از ترکیه، ایرینا زارتسکا از آذربایجان، سوفیا برولتسوا از قزاقستان، ایرای سامدان از ترکیه، عبدالرحمن الماساطفا از اردن، طارق حامدی از عربستان سعودی ، مدال‌آوران بازی‌های المپیک نیز مشخص خواهد شد. عربستان و اوغور آکتاش از ترکیه.

این مسابقات از چهارشنبه ۱۷ آگوست با فینال در پایان دو روز مسابقه آغاز می شود .

کاراته از زمان آغاز به کار خود در سال ۲۰۰۵ در بازی های همبستگی کشورهای اسلامی یک مسابقه موفق بوده است. آخرین دوره این رویداد چند ورزشی در سال ۲۰۱۷ در باکو (آذربایجان) برگزار شد.

مصر با کسب ۱۱ مدال و ۶ طلا در صدر جدول مدال های رقابت های کاراته بازی های همبستگی کشورهای اسلامی ۲۰۱۷ قرار گرفت. ایران با ۱۱ مدال و سه طلا و میزبان آذربایجان با پنج مدال و سه طلا نیز عملکرد موفقی را به ثبت رساندند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا