خدابخشی امیدوارم بهترین نتیجه را در قونیه کسب کنم/ مسابقات کشورهای اسلامی دست کمی از جهانی ندارد

ملی‌پوش کاراته ایران گفت: با تمریناتی که پشت سر گذاشتم در شرایط خوبی قرار دارم و امیدوارم بهترین نتیجه را در قونیه کسب کنم.

به گزارش کاراته نیوز مهدی خدابخشی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، در خصوص شرایط خود در آستانه اعزام به مسابقات کشورهای اسلامی اظهار داشت: خدا را شکر با تمریناتی که پشت سر گذاشتم، در شرایط خوبی دارم و امیدوارم بتوانم در قونیه بهترین نتیجه را کسب کنم.

 

وی در خصوص سطح مسابقات کشورهای اسلامی گفت: به نظر من شاید سطح این مسابقات از جهانی نیز بالاتر باشد. در وزن ۸۴- کیلوگرم اکثر خوب‌های دنیا در مسابقات حضور دارند و شاید تنها چند کاراته‌کا اروپایی در مسابقات غایب باشند و همین باعث می‌شود که این مسابقات دست کمی از جهانی نداشته باشد. در آنالیزی که با مربیان در خصوص اوزان مختلف داشتیم، از وزن ۶۰- کیلوگرم تا ۸۴+ کیلوگرم تقریباً اکثر خوب‌های دنیا در مسابقات حضور دارند که اکثراً مدال‌آور جهانی و المپیک هستند.

 

ملی‌پوش کاراته ایران در خصوص انگیزه‌های خود گفت: در تمام مسابقات با انگیزه شرکت می‌کنم و اعتقاد دارم ورزشکاری که انگیزه نداشته باشد، نباید ورزش و در مسابقات شرکت کند. برای این مسابقات نیز اهدافی دارم و امیدوارم خدا کمک کند تا جواب زحمات مربیان و دعای خیر مردم را بدهیم.

 

خدابخشی در خصوص شرایط سایر تیم اعزامی تاکید کرد: تیم عالی است و واقعاً غیر از کم دیدن میدان، هیچ کم و کسری ندارد. از سال ۲۰۱۹ مسابقه ندادم و فقط در مسابقات قهرمانی آسیا قزاقستان در بخش تیمی مبارزه کردم. شرایط مسابقات تیمی و انفرادی نیز از زمین تا آسمان فرق می‌کند. با این حال این تیم در آینده نزدیک حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و جز بهترین تیم‌های دنیا است. البته ما تیم جدید و قدیم نداریم و بچه‌های باتجربه‌تر نیز در حال تمرین هستند و در انتخابی‌ها نیز با هم بودیم و در اردو نیز در کنار هم تمرین کردیم.

 

وی در خصوص اینکه اصلاً فاصله‌ای میان بازیکنان باتجربه و جوانتر در تیم ملی ایجاد شده است، گفت: اختلاف نظر صد در صد هست و این اختلاف نظر در خانواده‌های کوچک تک‌تک ما نیز وجود دارد، اما چه من باشم یا کاراته‌کایی دیگر همه یک هدف داریم و تلاش می‌کنیم پرچم ایران را بالا ببریم.

 

ملی‌پوش کاراته ایران در خصوص توقعات از رشته کاراته در مسابقاتی مانند بازی‌های آسیایی و کشورهای اسلامی افزود: تیم ما جوان است و انگیزه‌مان نیز بسیار بالا است، اما نتیجه دست خدا است. تا جایی که توان داشتیم تلاش کردیم و امیدوارم مردم دعا کنند تا بتوانیم هر چه که خیر است را رقم بزنیم.

 

خدابخشی در پایان در خصوص کسب مدال گفت: در همه مسابقات سعی می‌کنم بهترین خدابخشی را به نمایش بگذارم. به قونیه نیز می‌روم که نتیجه زحماتم را بگیرم، اما همه چیز دست خدا است. شرایط سخت است و ما چند وقتی است که مسابقه ندادیم و در مسابقات بین‌المللی رشته‌ای مانند کاراته نیز داوری آن سلیقه‌ای است. وقتی در مسابقات حضور نداشته باشید و در دید داوران قرار نگیرید با کاراته‌کایی که در هر مسابقات شرکت کند و داوران با تکنیک‌های او آشنا باشند، تفاوت‌هایی در دید داوران خواهید داشت.

 

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا