هروی: به عنوان مدعی قهرمانی شرکت می کنیم/ مسابقات تیمی در راستای بازگشت کاراته به بازیهای المپیک است

پس از برگزاری موفق کاراته وان سری آ در ژانویه سال ۲۰۲۲ به میزبانی پامپلونا اسپانیا، با تصمیم اعضای هیئت رئیسه فدراسیون جهانی اولین دوره رقابتهای تیمی  نیز به ماتادورها محول شد. پیش از این مسابقات تیمی در خلال پیکارهای انفرادی قهرمانی جهان برگزار می‌شد که تیم ایران موفق به کسب سه عنوان قهرمانی متوالی شده بود. با توجه به اجرایی شدن این رقابتها شهرام هروی،سرمربی تیم ملی کاراته ایران معتقد است: «این رشته حرکت رو به جلویی را آغاز کرده است و برای ارتقاء هر چه بیشتر نیاز به ایده های جدید و خلاقیت دارد که برگزاری این رویداد می تواند بخشی از آن باشد.»

او در ادامه تاکید می کند:« رقابت‌های تیمی عیار واقعی کاراته یک کشور را به نمایش می‌گذارد. مسابقات تیمی در هر دوره همراه با رقابت‌های انفرادی برگزار می‌ شد و به دلیل جذابیت دو چندان مورد علاقه بسیاری از کاراته کاها بود. حالا فدراسیون جهانی می‌تواند با نگاه متفاوت به نوع و کیفیت، رقابت‌های تیمی را به صورت مجزا با شرایط بهتری برگزار کند که مطمئن باشید بیش از گذشته مورد توجه قرار می‌گیرد. ایران قهرمان سه دوره متوالی  از حالا خود را به عنوان یکی از مدعیان و قطب‌های اصلی کاراته دنیا معرفی کرد. بدون شک در نخستین دوره مسابقات تیمی هم تحت عنوان یک مدعی وارد تاتامی خواهد شد.»

سرمربی تیم ملی کاراته همچنین ادامه داد:« ایده بسیار خوبی است، البته که باید سال‌ها قبل اجرایی می‌شد. کاراته برای بازگشت دوباره به بازی‌های المپیک در کنار رایزنی مسئولان رده بالای جهان، به تحول در بخش‌های مختلف اجرایی و فنی دارد و قطعاً این رویداد ایده بسیار خوبی در همین راستا خواهد بود.»

هروی در خصوص اعلام زمان و مکان برگزاری مرحله نهایی مسابقات کاراته وان گفت: تمرکز ما روی رقابت‌های کاراته وان باکو و سری A ترکیه است. فدراسیون هم قول داده شرایط اعزام تیم ملی را به این دو رویداد مهم فراهم کند. در سال جدید میلادی مسابقات مهمی را از دست دادیم که با حضور در این دو رویداد تا حدود زیادی جبران خواهد شد.»

او در ادامه گفت:«در شرایط فعلی ملی پوشان برای حضور در مسابقات کاراته وان، قهرمانی آسیا و بازی‌های کشورهای اسلامی در اردو هستند. تیمی جوان اما با انگیزه را برای بازی‌های ترکیه  آماده کرده ایم که به امید خدا با تمرینات خوبی که پشت سر می‌گذاریم، بتوانیم نتایج خوبی کسب کرده و این جوانان نیز در مسیر موفقیت گام بردارند. »

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا