طباطبایی: شعار سیاست از ورزش جدای آمریکا پوچ بود/ میزبان به اعتبار خود لطمه زد

رئیس فدراسیون کاراته در واکنش به عدم صدور روادید تیم ملی برای اعزام به بازی‌های جهانی آمریکا گفت: آمریکا با دخالت سیاست در ورزش نشان داد شعارشان پوچ بوده است.

به گزارش کاراته نیوز سیدحسن طباطبایی رئیس فدراسیون کاراته کشورمان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در واکنش به این سؤال که گویا روادید تیم ملی کاراته برای اعزام به مسابقات جهانی آمریکا صادر نشده است، گفت: بله، تنها چند روز تا آغاز بازی‌های جهانی کاراته در بیرمنگام آمریکا زمان باقی مانده است، اما سفارت آمریکا کارشکنی کرده و روادید تیم ملی کاراته ایران را صادر نکرده است. این اتفاق در حالی افتاد که اعضای تیم ملی در زمان مشخص شده با تمام مدارک در کشور ارمنستان و در سفارت آمریکا حضور پیدا کردند. در واقع هیچ بهانه‌ای برای عدم روادید وجود نداشته است، اما حالا چند روز تا آغاز مسابقات باقی مانده و ملی‌پوشان کشورمان شانس حضور در این مسابقات را به خاطر عدم صدور روادید از دست داده‌اند.

وی در ادامه افزود: بدون تعارف باید بگوییم که کاراته ایران از قدرت‌های اصلی این رشته در دنیا است. ما تجربه سه دوره قهرمانی جهان، قهرمانی‌های متداوم در آسیا و مدال طلای المپیک را داریم. حضور در این مسابقات حق مسلم ورزشکاران کشورمان بوده است، اما کارشکنی آمریکا این فرصت را از ملی‌پوشان ما گرفت. متأسفانه آمریکا فقط مدعی است که نباید سیاست در ورزش دخالت داده شود، اما حالا به وضوح شاهدیم که رسماً آنها سیاست را در ورزش دخیل کرده‌اند و این عدم صدور روادید تیم ملی ایران مهر تأییدی است بر این شعار پوچ و توخالی.

رئیس فدراسیون کاراته در ادامه صحبت‌های خود ، خاطرنشان کرد: آمریکا به عنوان میزبان این مسابقات به طور رسمی سیاست را در ورزش دخالت داده است و این رفتارها خلاف آنچه که سالها مدعی بوده‌اند را نشان می‌دهد. بارها و بارها در شعارهای خود مدعی شده‌اند نباید سیاست در ورزش دخالت داده شود، اما حالا به همان شعاری که خودشان داده‌اند عمل نمی‌کنند و کاملاً تضاد در شعار آنها را می‌بینیم و شاهدیم که به چه صورت سیاست را در ورزش دخالت داده‌اند.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا برای پیگیری دریافت روادید ملی‌پوشان رایزنی‌های با فدراسیون جهانی نیز انجام شده است یا خیر، گفت: تیم ملی کاراته ایران در طول این مدت به صورت منظم و دقیق در اردوها حضور پیدا کرد. ما برای حضور در این مسابقات به شکل قانونی اقدام کرده‌ایم و رایزنی هم با فدراسیون جهانی انجام شد اما به اعتقاد من آمریکا فرصت بزرگی را از دست داد، چرا که حضور قهرمانان نامدار ایران در این مسابقات به برگزاری این رویداد اعتبار می‌بخشید. این رفتار خلاف آنچه است که آنها همیشه از اخلاق در ورزش صحبت می‌کنند. برگزاری بازی‌های جهانی کاراته بدون حضور قهرمانان ایران به اعتبار این مسابقه لطمه می‌زند. ما سجاد گنج‌زاده قهرمان المپیک و جهان را داریم. ذبیح‌الله پورشیب عنوان‌دار جهان و گرندوینر سال ۲۰۲۱ است، بهمن عسگری، حمیده عباسعلی، سارا بهمنیار این نفرات از قهرمانان جهان و نامدار ایران هستند. عدم حضور آنها در بازی‌های جهانی به اعتبار میزبان لطمه می‌زند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا