احمدی: ملی‌پوشان از همه لحاظ باید قهرمان باشند/ اخلاق اولویت اول کاراته است

مربی تیم ملی کاراته مردان گفت: اولویت اصلی کادر فنی و مسوولان فدراسیون کاراته، اخلاق است. اعتقاد دارم که ملی‌پوشان از لحاظ فنی و اخلاقی باید به معنای واقعی قهرمان باشند.

به گزارش کاراته نیوز مهدی احمدی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با ایرنا به تشریح مسابقات انتخابی تیم ملی کاراته مردان ایران پرداخت و اظهار داشت: کاراته‌کاها هشت مرحله اردو را پشت سرگذاشتند و در نهایت برای آنها انتخابی برگزار کردیم که بدون تردید یکی از شفاف‌ترین انتخابی‌های سال‌های اخیر بود.

وی افزود: جالب این است برخی منتقدان تماس گرفتند که چرا مسابقات به صورت زنده پخش شد، سیستم بازبینی فیلم داشتید یا مونیتور بزرگی در سالن نصب شده بود. هر کاری می‌کنیم بازهم برخی انتقاد می‌کنند که البته ما کارمان را انجام می‌دهیم.

احمدی در خصوص استفاده از بازبینی فیلم، گفت: این تصمیم مجموعه کادر فنی بود که به نظر من و اکثریت جامعه کاراته، اقدام درستی بود.

وی در مورد درخشش نفرات جوان در مسابقات انتخابی توضیح داد: از ابتدا گفته بودیم هر فردی در انتخابی به برتری برسد، فیکس خواهد شد و تفاوتی بین نفرات نمی‌گذاریم. باید این اتفاق و برتری نفرات جوان را به فال نیک بگیریم.

احمدی با بیان اینکه کاراته ایران در مسیر پوست‌اندازی است، توضیح داد: قهرمانان بزرگی داریم که سال‌ها با تلاش خود به قهرمانی آسیا، جهان و حتی المپیک رسیدند اما باید بپذیرند که نفرات جوان مستعد نیز حضور دارند.

مربی تیم ملی گفت: خیلی‌ها می‌گفتند ذبیح‌الله پورشیب چه زمانی بازنشسته می‌شود؟ وقتی یک قهرمان می‌تواند مسابقه بدهد و آماده است که نمی‌توان او را کنار گذاشت. باید نفر جدیدی باشد که در انتخابی او را شکست دهد. این نفرات جوان هستند که باید خیلی شفاف در انتخابی‌ها پیروز شوند تا به تیم ملی برسند.

وی با بیان اینکه اولویت کادر فنی و فدراسیون اخلاق است، ادامه داد: مطمئن باشید اتفاقات جدیدی در کاراته رخ می‌دهد. برای ما فرقی ندارد چه فردی قهرمان دنیاست یا چه رنکینگی دارد. می‌خواهیم نفرات ما، قهرمان اخلاق باشند چون کاراته توان موفقیت را دارد و باید اخلاق را سرلوحه قرار دهد.

مربی تیم ملی تصریح کرد: همین نفرات جوانی که در انتخابی موفق شدند را کنار بگذاریم بازهم جوانانی داریم که می‌توانند در تیم ملی به موفقیت برسند.

وی گفت: پس از گذشت نیم‌قرن هنوز آقاتختی به‌عنوان الگوی اخلاق ورزش ایران معرفی می‌شود. در حالی که از نظر مدال جهان پهلوان تختی یکی از بهترین ورزشکاران ایران است با این وجود، تنها اخلاق و نام نیک است که می‌ماند.

احمدی گفت: فدراسیون ارث پدری کسی نیست و هیچ ورزشکاری نباید همه چیز را برای خودش بداند. ملی‌پوشان کاراته ایران از نظر اخلاقی و فنی عالی هستند و با حضور آنان موفقیت‌های گذشته باز هم تکرار می‌شود.

 

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا