فدراسیون کاراته به سمت مسابقات آسیایی غش کرد

در حالی که فدراسیون کاراته پیش از این اعزام تیم ملی رده های پایه به مسابقات جهانی ترکیه را به عنوان هدف خود معرفی کرده بود اما در آخرین مصاحبه ای که مدیر تیم های ملی انجام داد، به نظر می رسد این فدراسیون تصمیم خود را عوض کرده و قصد دارد رده های پایه را به مسابقات آسیایی اعزام کند.

به گزارش کاراته نیوز، فدراسیون کاراته در شرایطی تغییر موضع داد که پیش از این، بخشنامه رقابت های لیگ کاراته وان و مسابقات انتخابی تیم ملی بر اساس بخشنامه مسابقات جهانی تنظیم شده بود! و این تغییر موضع بیانگر این موضوع است که دو مرحله ابتدایی رقابت های لیگ کاراته وان برای هیچ برگزار شده است.

البته این تغییر هدف از سوی فدراسیون کاراته بی دلیل نیست چراکه با اعلام تاریخ جدید مسابقات آسیایی، این رقابت ها دو ماه بعد از رقابت های جهانی برگزار می شود و فدراسیون با این تصمیم در تأمین هزینه سفر بازیکنان فرصت بیشتری خواهد داشت.

در صورتی که فدراسیون کاراته به فکر آینده کاراته ایران و جلوگیری از نزول قدرت ایران در عرصه جهانی است، بهترین تصمیم می تواند اعزام تیم ملی رده های پایه به مسابقات جهانی باشد. این پیشنهاد دو دلیل واضح دارد اول اینکه تیم ملی رده های پایه کشورمان در رقابت های آسیایی سال گذشته شرکت کرده است و دوم آنکه قهرمانان کاراته کشور می توانند پس از سال ها در یک میدان بزرگتر خود را بسنجند تا پس از سال ها عیار واقعی کاراته ایران در پشتوانه سازی قهرمانان در عرصه جهانی سنجیده شود

البته این نکته قابل ذکر است که تمامی بخشنامه ها و برنامه های فدراسیون کاراته جهت شرکت در مسابقات جهانی بوده و با تغییر الویت و هدف به مسابقات آسیایی، تمامی هزینه هایی که بازیکنان و مربیان در این شرایط سخت اقتصادی برای حضور در رقابت های کاراته وان انجام دادند، بیهوده بوده که سرمنشا آن عدم جذب منابع مالی در فدراسیون کاراته می باشد .

امیدواریم با تخاذی تصمیمی درست کاراته ایران پس از چندین سال دوری از حضور در پیکارهای جهانی، رهسپار این مسابقات شود

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا