روحانی: لغو مسابقات، کاراته‌کاها را کلافه کرده است/ اتحادیه آسیا به کاراته آسیب می‌زند

به گزارش کاراته نیوز و به نقل از خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، اتحادیه کاراته آسیا با ارسال نامه‌ای به کشورهای عضو از تغییر زمان مسابقات قهرمانی آسیا خبر داده است. پیش از این قرار بود ابتدا مسابقات بیست و دوم اردیبهشت برگزار شود که این رقابت‌ها به بیست و نهم تیرماه موکول شد، پس از آن مجددا مسابقات لغو و به پنجم مرداد ماه موکول شد که درنهایت امروز این مسابقات مجددا لغو و به بیست و ششم آذرماه موکول شده است. این رقابت‌ها قرار است در ازبکستان برگزار شود.
حسن روحانی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در پاسخ به این سؤال که دلیل لغو مسابقات قهرمانی آسیا را‌‌‌‌‌‌‌‌ آیا می‌دانید یا خیر، گفت: متأسفانه این چهارمین بار است که زمان برگزاری مسابقات تغییر می‌کند. شنیده‌ایم که باز هم این مسابقات به تعویق افتاده و نمی‌دانیم که فدراسیون کاراته آسیا به چه دلیلی چنین کاری را‌‌‌‌‌‌‌‌ انجام داده است. هنوز هیچ چیزی مشخص نیست اما این اتفاقات به کاراته آسیا و ایران ضربه محکمی می‌زند.
وی در پاسخ به این سؤال که با لغو این رقابت‌ها چه برنامه‌ای برای تیم ملی دارید، اظهار داشت: قرار بود دو تیم به مسابقات قهرمانی آسیا و کشورهای اسلامی اعزام شود. متأسفانه قهرمانی آسیا به ۵ ماه آینده موکول شده است و حالا کادر فنی باید در رابطه با این موضوع تصمیم‌گیری کند.
مربی تیم ملی کاراته در ادامه افزود: ما حالا باید اردوهایمان را‌‌‌‌‌‌‌‌ پیگیری کنیم تا نفرات اعزامی به کشورهای اسلامی در شرایط ایده‌آلی قرار داشته باشند و چندین ماه بعد از مسابقات همبستگی کشورهای اسلامی قهرمانی آسیا برگزار خواهد شد.
روحانی در پاسخ به این سؤال که با این اتفاقاتی که رخ می‌دهد قبول دارید که کار شما برای حفظ روحیه ملی‌پوشان خیلی سخت می‌شود، گفت: متأسفانه لغو بازی‌های آسیایی روحیه همه ملی‌پوشان را‌‌‌‌‌‌‌‌ خراب کرد، حالا هم قهرمانی آسیا لغو شده و به زمان دیگری موکول شده است. از طرفی اعزام به لیگ جهانی لغو شده بود و حالا اعزام تیم ملی کاراته به بازی‌های جهانی آمریکا هم در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. واقعا همه ملی‌پوشان از لحاظ روحی بهم ریخته‌اند. فقط امیدواریم اگر قرار است مسابقات همبستگی کشورهای اسلامی نیز لغو شود، یکی به ما اطلاع دهد به خانه‌هایمان برویم. لغو این مسابقات علی رغم اینکه به کاراته ایران آسیب می‌زند همه ملی‌پوشان را‌‌‌‌‌‌‌‌ کلافه کرده است.
وی در ادامه صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: واقعا این اتفاقات شرایط کاراته را‌‌‌‌‌‌‌‌ بهم ریخته است. در مسابقات همبستگی کشورهای اسلامی رقابت‌ها در ۵ وزن برگزار می‌شود، در قهرمانی آسیا ما ۶ وزن داریم و حتی در کمیته تیمی هم ملی‌پوشان فرصت مبارزه کردن را‌‌‌‌‌‌‌‌ دارند. حالا با لغو این مسابقات کادر فنی باید تصمیم بگیرد که چطور شرایط را‌‌‌‌‌‌‌‌ برای اعزام مهیا کنیم و انگیزه در بین ملی‌پوشان کاراته پایین نیاید.
مربی تیم ملی کاراته در پایان صحبت‌های خود گفت: انتخابی تیم ملی کشورهای اسلامی ۲۵ و ۲۶ خرداد ماه برگزار خواهد شد تا تکلیف نفرات اعزامی به این مسابقات مشخص شود و به هیچ عنوان در این مدت اردوها تعطیل نخواهد شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا