حسن روحانی: کاراته فراموش شده است/ نمی‌دانیم چرا اعزام به پرتغال لغو شد

مربی تیم ملی کاراته از بی‌توجهی مسئولان به کاراته انتقاد کرد و گفت: با این شرایط که هیچ مسابقه‌ای اعزام نمی‌شویم بهتر است برویم و خانه‌نشین شویم.

به گزارش کاراته نیوز حسن روحانی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره پایان دومین مرحله اردوی تیم ملی کاراته، اظهار کرد: دومین مرحله تمرینات تیم ملی از ۲۵ فروردین با حضور ۲۲ کاراته‌کا آغاز شد و تا یک خرداد به پایان رسید. مرحله بعدی اردوی تیم ملی نیز از پنجم اردیبهشت آغاز خواهد شد. مرحله چهارم اردوها نیز قرار است در خارج از تهران برگزار شود. یک‌سری نفرات جوان و آینده‌دار به بدنه تیم ملی تزریق شده‌اند و در کنار باتجربه‌ها مشغول تمرین هستند. در اردوی تیم ملی از ۱۸ ساله تا به بالا در کنار هم تمرین می‌کنند و مشکلی بابت تمرینات نداریم.

مربی تیم ملی کاراته، افزود: متاسفانه اعزام نشدن تیم ملی به مسابقات برون مرزی باعث دلسردی بازیکنان و کادر فنی شده است. حال کاراته اصلا خوب نیست و وزارت ورزش هم کلا کاراته را فراموش کرده‌ است. قول‌هایی داده بودند که از کاراته در این شرایط حمایت کنند اما هیچکدام عملی نشد. وقتی ورزشکار به مسابقه نرود و ذهنش درگیر باشد، قطعا در تمرینات نیز نمی‌تواند آن‌طور که باید تمرکز کند.

او با اشاره به لغو اعزام تیم‌های ملی کاراته مردان و بانوان ایران به لیگ جهانی پرتغال، گفت: قرار بود ۷ عضو تیم ملی مردان و ۳ عضو تیم بانوان عازم این رویداد شوند اما اعزام لغو شد. می‌توانستیم تعدادی از نفرات را به این مسابقه اعزام کنیم و مشکلی وجود نداشت اما نمی‌دانم چرا کلا رای به لغو این اعزام دادند. فدراسیون هم مشکلات مالی دارد. واقعا خودمان هم نمی‌دانیم چرا این اعزام به طور کلی لغو شد.

روحانی تصریح کرد: با این شرایط بهتر است برویم و خانه بنشینیم. پس از لغو اعزام تیم ملی به مسابقات جهانی سال گذشته، قرار بود از بچه‌های تیم تقدیر شود اما هیچ خبری نشد. نه وزیر ورزش و نه کس دیگری سراغی از تیم نگرفت. هیچکس هم پاسخگو نیست و شرایط کاراته برای‌شان اهمیتی ندارد. با این شرایط بهتر است کاراته را تعطیل کنید.

وی افزود: امیدوارم مسئولان وزارت ورزش کمی هم به کاراته با شرایطی که دارد توجه کنند. انصافا کمیته المپیک برای کمک به کاراته و تهیه امکانات تلاش کرده است اما از وزارت ورزش خیلی بیش‌تر از این‌ها انتظار می‌رود. بچه‌ها روحیه خوبی ندارند و نیازمند توجه مسئولان ورزش هستند.

مربی تیم ملی کاراته، درباره رقابت‌های پیش‌رو، گفت: اوایل تیر بازی‌های جهانی بیرمنگام را پیش روداریم اما باور کنید با این شرایطی که به وجود آمده اصلا نمی‌دانیم اعزام می‌شویم یا نه. بعد از آن قهرمانی آسیا، کشورهای اسلامی و بازی‌های آسیایی را پیش‌رو داریم. ترافیک مسابقات ما از اواخر تیر تا اواخر شهریور است که شامل این ۳ رویداد می‌شود. با لغو اعزام به لیگ جهانی پرتغال، تا بعد از بازی‌های آسیایی لیگ جهانی که در رنکینگ موثر است را پیش‌رو نداریم.

 

روحانی در پایان با انتقاد از مسئولان شبکه ورزش سیما، گفت: واقعا خنده‌دار است که کاراته هیچ نماینده‌ای در برترین‌های قرن ورزش ایران ندارد. شهرام هروی سرمربی تیم ملی با ۳ قهرمانی جهان و این همه افتخار و یا سجاد گنج‌زاده قهرمان المپیک جایی در بین گزینه‌ها ندارند و این موضوع نشان دهنده اوج بی‌توجهی به این رشته پرافتخار است. این برخوردها و بی‌توجهی‌ها در زمینه‌های مختلف باعث دلسردی بچه‌ها شده است. نه حمایت مالی می‌کنند و نه کوچکترین توجهی دارند. ورزشکار هم حق دارد در این شرایط کم بیاورد و خسته شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا