روحانی: کاراته دیگر باید چه کاری انجام دهد که مورد توجه قرار بگیرد

مربی تیم ملی کاراته با انتقاد از حضور نداشتن خانواده این رشته در جمع برترین‌های قرن ورزش ایران گفت: واقعا نمی‌دانم کاراته دیگر باید چه کاری انجام دهد که مورد توجه قرار بگیرد.

به گزارش کاراته نیوز حسن روحانی در گفت‌وگو با ایرنا در خصوص برگزاری اردوی آماده‌سازی تیم ملی کاراته مردان ایران، اظهار داشت: در واقع این نخستین اردوی رسمی ما بود چراکه ابتدا بازیکنان را حدود سه روز در اختیار داشتیم و ارزیابی مختصری انجام داده و سپس انتخابی‌ها را برگزار کردیم. پس از انتخابی، این اردو برگزار شد.

وی افزود: اکنون در هر وزن چهار نفر هستند و از لحاظ فنی و بدنی، کاراته کاها در شرایط مناسبی قرار دارند. تعدادی بازیکن جوان بین ۱۸ تا ۲۱ سال داریم که بسیار سرحال هستیم و همراه با قهرمانان جهان و المپیک به خوبی تمرین می‌کنند. تمرینات را با همین نظم، همدلی و البته با حفظ اخلاق‌مداری پیگیری می‌کنیم.

روحانی با اشاره به اینکه انتخابی تیم ملی هشتم و نهم خردادماه برگزار می‌شود، گفت: پس از آن انتخابی در هر وزن دو نفر باقی می‌مانند.

کاراته ایران سه رویداد قهرمانی آسیا، بازی‌های کشورهای اسلامی و بازی های آسیایی را در پیش دارد. مربی تیم ملی در خصوص اینکه تیم‌های مجزا برای حضور در این مسابقات تشکیل می‌شوند؟ اظهار داشت: هیچ چیز مشخص نیست. امکان دارد یک کاراته‌کا را به هر سه رویداد اعزام کنیم یا دو تیم مجزا تشکیل بدهیم. تصمیم کادر فنی به شرایط تیم و بازیکنان بستگی دارد. البته اولویت ما موفقیت در هانگژو خواهد بود

وی در خصوص موفقیت‌های همیشگی کاراته ایران در مسابقات مهم چون بازی‌های آسیایی، گفت: متاسفانه در سطح مدیریت ورزش به کاراته نگاه مقطعی دارند. واقعا عجیب است در انتخاب نخبه‌های قرن ورزش ایران حتی یک نفر از کاراته هم نیست.

روحانی گفت: «شهرام هروی» سرمربی تیم ملی ایران، طلای المپیک را به ارمغان آورده، سه دوره متوالی قهرمان جهان شده و تیمش ۶ طلای بازی‌های آسیایی در سه دوره کسب کرده اما در بین برترین‌ها نیست. ملی‌پوش ما هم طلای المپیک، جهان و بازی‌های آسیایی دارد اما او هم انتخاب نشده است. حق کاراته بود در بین برترین‌ها باشد و بازهم مورد بی‌مهری قرار گرفت.

وی ادامه داد: فکر می‌کنم زمان آن رسیده که مسوولان ورزش کشور به کاراته نگاه مثبت داشته باشند. مطمئن باشید این تیم در بازی‌های آسیایی و کشورهای اسلامی مدال‌های زیادی کسب خواهد کرد. نمی‌دانم کاراته دیگر باید چه کاری انجام دهد که مورد توجه قرار بگیرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا