نگاه مسوولان همواره عادلانه بود اما طباطبایی: بودجه در نظر گرفته شده برای ورزش کفاف هزینه‌ها را نمی‌دهد

رئیس فدراسیون کاراته گفت: بودجه‌ای که امروز برای ورزش در نظر گرفته شده است کفاف هزینه‌ رویدادها را نمی‌دهد.

به گزارش کاراته نیوز و به نقل از روابط عمومی فدراسیون کاراته و به نقل از خبرگزاری تسنیم، حسن طباطبایی در حاشیه مجمع عمومی کمیته ملی المپیک اظهار داشت: امروز همه دنبال شفافیت هستند تا فرایند کار را برای بازی‌های آسیایی و کشورهای اسلامی تسهیل کنند.

وی در مورد اظهارات علیرضا دبیر، رئیس فدراسیون کشتی که چندین بار نام او را به زبان آورد، تصریح کرد: ایشان در خصوص رشته‌های مختلف از جمله کاراته مثال می‌زدند. در رابطه با بودجه فدراسیون کاراته می‌توانم بگویم همواره نسبت به رفتار کمیته ملی المپیک، اعضای هیئت اجرایی و وزارت ورزش و جوانان توزیع عادلانه شکل گرفته است اما دردی که همواره وجود داشته است، بحث بودجه ورزش بوده که از گذشته‌های دور تا الان کم بسته شده است. امروز برای رویداد بین‌المللی با توجه به نرخ دلار، هزینه‌ گزافی را می‌طلبد. همه اعضای مجمع دنبال این هستیم چانه کوچک ورزش را بیشتر کنیم.

رئیس فدراسیون کاراته در خصوص اتفاقاتی که داخل مجمع افتاد، خاطرنشان کرد: آن چه در مجامع اتفاق می‌افتد و صحبت‌هایی که اعضای مجمع انجام می‌دهند نقطه نظراتی است که افراد مطرح می‌کنند. گاهی افراط و تفریط پیش می‌آید ولی با سعه صدری که اعضای هیئت اجرایی داشتند، این فرایند اشکالی نداشته است و امیدوارم مجمع با آرامش پیش برود.

طباطبایی در پاسخ به این سؤال که چرا حمید سجادی، وزیر ورزش و جوانان جلسه مجمع را ترک کرد، گفت: تا زمانی که در جلسه حضور داشتم، وزیر ورزش حضور داشتند.

وی درباره ادغام بودجه روسای فدراسیون‌ها یادآور شد: بحث ادقامی که در بخش بودجه اتفاق می‌افتد، در بخش کلان است و تنها در بخش ورزش نیست. رویکردی که سازمان برنامه و بودجه دارد، محدودیت‌هایی را ایجاد کرده است. با توضیحاتی که کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش به کمیسیون تلفیق در مجلس اعلام کردند، این مشکل برطرف خواهد شد. اگر بپذیریم ورزش یک پدیده بزرگ اجتماعی است و هر رویداد بین‌المللی که در سطح مختلف ورزش اتفاق می‌افتد چه اثرات شگرفی دارد، قطعا بودجه‌ای که امروز برای ورزش در نظر گرفته شده است کفاف این مسئله را نمی‌دهد. امیدوارم نگاه کلانی که دولت و مجلس به ورزش دارند بودجه را افزایش دهد تا بتوانیم پرچم کشورمان را در سکوهای مختلف ورزشی به اهتراز در بیاوریم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا