ایران همواره از مدعیان کاراته است و امیدوارم با مدال‌های خوشرنگ از المپیک برزیل بازگردیم.

به گزارش کاراته نیوز غلامعلی حیدری روز پنجشنبه در گفت‌وگو با ایرنا، افزود:‌ در دوره‌های پیشین المپیک هفت مدال در رشته کاراته بخش کمیته توزیع می‌شد و ما شانس زیادتری برای کسب مدال داشتیم اما در المپیک برزیل رقابت‌ها تنها در ۵ وزن برگزار می‌شود و بخش تیمی و وزن آزاد حذف شده‌اند.

وی ادامه داد:‌ ناشنوایان ایران همیشه در فینال مسابقات کاراته حضور داشته‌اند و در این دوره نیز ما شانس کسب پنج مدال را داریم.

دومین مرحله اردوی آماده‌سازی تیم کاراته مردان و زنان ناشنوا از امروز (۲۸ بهمن ماه) به ترتیب در شهرهای اراک و مشهد آغاز شد. در این اردوها، ۱۴ کاراته‌کای مرد و ۱۱ کاراته‌کای زن در ۲ بخش کاتا و کومیته حضور دارند و تمرینات آنان تا ششم اسفند ماه ادامه خواهد یافت.

حیدری گفت:‌ کمیته فنی با توجه به اینکه کمتر از سه ماه تا شروع مسابقات باقی مانده بود،‌ اعلام کرد تمرینات فقط با حضور ۱۰ نفر برتر پنج وزن مسابقات جهانی اخیرآغاز شود، اما کادر فنی با توجه به اینکه ممکن بود برخی ورزشکاران توانمند به دلایلی شانس حضور در مسابقات جهانی را از دست داده باشند، پنج ورزشکار شناخته شده را نیز به مرحله نخست اردوی آماده سازی دعوت کرد و قرار شد اردو با حضور ۱۵ نفر برگزار شود.

وی ادامه داد:‌ اردوی نخست دهم بهمن‌ماه در اراک آغاز شد اما متاسفانه در تست ورودی، ۲ ورزشکار مبتلا به کرونا بودند و اردو با حضور ۱۳ ورزشکار آغاز شد و تا ۲۰ بهمن ماه ادامه یافت.

حیدری گفت:‌ برای رسیدن به آمادگی کامل درخواست برگزاری ۷ مرحله اردو داشتیم و از امروز مرحله دوم اردو و تمرینات آغاز می‌شود.

این سرمربی با بیان اینکه جامعه آماری کاراته‌کاهای ناشنوا بسیار محدود است، خاطرنشان کرد:‌ از سوی دیگر اغلب شغل کارگری داشته و در صورتی که کار نکنند حقوقی دریافت نمی‌کنند بنابراین با پایان اردوهای هر مسابقه‌ای دیگر کسی این ورزشکاران را نمی بیند تا بار دیگر به اردو دعوت شوند. پس وقتی به اردو دعوت می‌شوند تقریبا از نظر فنی و آمادگی بدنی صفر هستند.

وی با بیان اینکه در مجموع ۵ کاراته کا در پنج وزن به مسابقات المپیک برزیل اعزام می‌شوند، افزود:‌ به زودی اسامی پنج نفر اعزامی را به ستاد برگزاری المپیک اعلام خواهیم کرد، اما تا پیش از مسابقات اسامی نفرات اصلی اعلام عمومی نمی‌شود، زیرا امکان آسیب دیدگی یا درگیری ورزشکاران با کرونا وجود دارد و باید ورزشکار ذخیره در هر پنج وزن وجود داشته باشد.

این مربی با بیان اینکه ما در المپیک های ۲۰۱۳ بلغارستان و ۲۰۱۷ ترکیه سه فینالیست و سه مدال طلا کسب کردیم افزود: همانطور که گفتم ما از مدعیان هستیم و همه ما در کادرفنی و ورزشکاران تلاش می‌کنیم تا با مدال‌های خوشرنگ برزیل را ترک کنیم.

بیست و چهارمین  دوره بازیهای المپیک  به میزبانی برزیل از ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ آغاز می شود

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا