فدراسیون ملی کاراته نروژ تعلیق شد

فدراسیون ملی کاراته نروژ تعلیق شد

به گزارش کاراته نیوز و به نقل از اسپورت میک پس از رد صلاغ فدراسیون ملی کاراته سنگاپور، اینبار نوبت به Norges Kampsportforbund فدراسیون ملی کاراته نروژ رسید. آنتونیو اسپینوس که از سال ۱۹۹۸ کرسی ریاست WKF را در انحصار خود نگه داشته است، پس از پایان رای گیری و به روی کار آمدن رییس جدید در Norges Kampsportforbund تصمیم گرفت عضویت این فدراسیون ملی را در WKF به حالت تعلیق درآورد. در بیانیه ایی که در وبسایت Kampsportforbund منتشر شده، شرح داده شده است که Norge’s Kamsporforbund بعنوان اتحادیه ورزشهای رزمی با مدیریتی دمکراتیک همواره سعی کرده که تعادل را بین WKF و دیگر سبکهای کاراته مدنظر داشته باشد. همچنین در این بیانیه اشاره شده است که کرسی نماینده نروژی WKF همیشه در هیات رییسه Kamsporforbund محفوظ بوده است. این تعلیق بنا به آنچه Kamsporforbund منتشر کرده است موجب خواهد شد که ورزشکاران کاراته نروژ نتوانند در مسابقات کاراته WKF شرکت کنند.

آنتونیو اسپینوس اسپانیایی که طی ۲۵ سال گذشته بدون هیچ رقیب انتخاباتی علاوه بر ریاست فدراسیون جهانی کاراته، ریاست فدراسیون کاراته اروپا را نیز برعهده دارد از سوی مخالفان خود متهم است که با سوءاستفاده از ارتیکل ۵/۶ که در سال ۲۰۱۸ در اساسنامه WKF گنجانده شده است نتنها انتخابات آزاد در فدراسیون های ملی را تحت‌الشعاع قرار میدهد بلکه در مواردی عملا فدراسیونهای ملی که در طیف طرفداران اسپینوس قرار نمیگیرند را مورد غضب قرار داده و از ادامه کار با WKF منع میکند. فدراسیون های ملی هند، فیلیپس، سنگاپور و ایرلند از جمله فدراسیون هایی بوده اند که WKF با استناد به ارتیکل یادشده تعلیق یا رد صلاحیت کرده است. علاوه بر موارد فوق، آنتونیو اسپینوس بین سالهای ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۵ پاکسازی وسیعی در حوزه کشورهای شرق اروپا که مخالف سیاستهای وی بودند انجام داد. طی این سالها انتخابات در فدراسیون های کشورهایی چون لهستان، رومانی، بلغارستان، صربستان، مونته نگرو تحت تاثیر مستقیم انتونیو اسپینوس قرار گرفته است تا جایی که ورزشکاران کاراته در لهستان برای مدت دو سال از نبود یک فدراسیون ملی دشواریهای ملموسی را تجربه کرده بودند.

عدم یکپارچگی در ورزش کاراته و ساختارهای نادرستی که در مدیریت WKF نهادینه شده است موجب گشته که کاراته پنج تلاش ناموفق را برای ورود به بازیهای المپیک در کارنامه خود بگنجاند. کاراته در ۲۰۲۴ پاریس حضور ندارد و در لیست ورزشهای المپیک ۲۰۲۸ لس آنجلس نیز آورده نشده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا