ریاست پرحاشیه صوفی در هیئت کاراته گیلان/ نگذاشتند خوشکلام به مسابقات کشوری انتخابی تیم ملی برود! / ماجرای الفاظ رکیک و پوزخند آقای رئیس چیست؟

رقابت های کشوری کاراته انتخابی تیم ملی با یک اتفاق عجیب برای کاراته کا جوان گیلانی همراه بود جایی که سید رضا خوشکلام با وجود حضور در مسابقات انتخابی استانی و مجوز حضور در انتخابی کشوری و تلاش های فراوان در نهایت اجازه حضور در مسابقات کشوری را پیدا نکرد!

به گزارش کاراته نیوز و به نقل از سایت خبری حرف تازه، رقابت های کشوری کاراته انتخابی تیم ملی با یک اتفاق عجیب برای کاراته کا جوان گیلانی همراه بود جایی که سید رضا خوشکلام با وجود حضور در مسابقات انتخابی استانی و مجوز حضور در انتخابی کشوری و تلاش های فراوان در نهایت اجازه حضور در مسابقات کشوری را پیدا نکرد!

این ورزشکار جوان که سابقه حضور در تیم های ملی کاراته در رده های سنی نوجوانان و جوانان و امید ایران را دارد پنج مدال برنز کشوری، مدال نقره رقابت های کاراته وان ترکیه در رده نوجوانان و سابقه حضور در رقابت های جهانی اندونزی در رده جوانان را نیز در کارنامه خود ثبت کرده است و از جمله ورزشکاران شناخته شده کاراته گیلان به شمار می رود. او پس از کسب عناوین متعدد به دلیل آسیب دیدگی از ناحیه رباط صلیبی دو سال دور از میادین بود و با پایان دوره مصدومیت و بهبودی کامل و پس از تمرینات و تلاش فراوان خود را به مسابقات انتخابی استانی رساند و با چنین مشکلاتی مواجه شد.

سید رضا خوشکلام در مصاحبه با حرف تازه ضمن اشاره به ظرفیت های فراوان این رشته ورزشی در استان گیلان، از بی توجهی به ورزشکاران و رفتارهای تبعیض آمیز انتقاد کرد و گفت: مشکلاتی که در این هیئت وجود دارد مشکلات یک فرد نیست و چندی پیش نیز نمونه ای از این مشکلات توسط محمدرضا گیلانپور ملی پوش کاراته گیلان مطرح شد که هزینه عمل این ملی پوش را نیز پس گرفتند!

وی در پاسخ به سوالی در خصوص حواشی اخیر و عدم حضور در مسابقات کشوری انتخابی تیم ملی اظهار داشت: از همان جلسه نخست گفته شد سعی کن تغییر وزن بدهی چرا که در این وزن بازیکنان بهتری داریم. در کجای دنیا در جلسه اول تمرین به بازیکن چنین مطلبی گفته می شود؟

خوشکلام همچنین افزود: بعد از مخالفت من، گفته شد مشکل وزن داری. اگر مشکل وزن داشتم چطور وزن کشی انجام شد و سه هفته در مسابقات انتخابی شرکت کردم؟

ملی پوش سابق تیم های ملی نوجوانان، جوانان و امید کاراته ایران تصریح کرد: در مرحله دوم انتخابی دست من آسیب دید و پس از شکستگی دست به من گفتند انتخاب شده ای. اما باز هم هفته بعد مسابقه گذاشتند و به یکباره گفتند انتخابی پشت درهای بسته برگزار می شود که چنین موضوعی چندان مرسوم نبوده است.

سید رضا خوشکلام در ادامه گفت: رئیس هیئت درخواست کرد که با وجود مصدومیت در مسابقه حضور داشته باشم. در زمان مسابقه قصد داشتم با گوشی خودم به صورت لایو مسابقه را پخش کنم که به یکباره رئیس هیئت به من حمله ور شد و جملاتی گفت که نمی توانم بیان کنم و الفاظ رکیکی به کار بردند.

این ورزشکار گیلانی خاطر نشان کرد: در هر صورت پس از این اتفاقات گفتند انتخاب شده ای و به تهران برو. در این شرایط کرونایی به تهران رفتم. تست PCR و تکمیل واکسیناسیون انجام شد. اما اگر قرار بود در این مسابقات شرکت نکنم چرا به من گفتند به تهران برو؟

خوشکلام افزود: در تهران به من گفتند شما نمی توانی در مسابقه شرکت کنی. وقتی علت را جویا شدم گفتند قرار نبوده است مسابقه بدهی! وقتی با رئیس هیئت تماس گرفتم آقای صوفی با تمسخر گفتند از همان روز اول گفتم در این وزن نمی توانی شرکت کنی. الان هم نگذاشتم بزنی!

وی با گلایه از نحوه برخورد رئیس هیئت با یک ورزشکار، عنوان کرد: در پنج دوره، پنج برنز کشوری را برای هیئت گیلان به ارمغان آوردم و در افتخارات کشوری کاراته گیلان سهیم بودم اما امروز چنین برخورد با من می شود.

سید رضا خوشکلام در پاسخ به این سوال که آیا امکان حضور از سهمیه سایر استان ها برای او وجود داشته است یا خیر گفت: برخی استان های دیگر قصد داشتند به دلیل سوابقم من را به مسابقات بفرستند اما گویا رئیس حتی با سایر استان ها نیز تماس گرفتند تا نتوانم شرکت کنم! گاهی هم به خود می گفتم اصلا من چرا من باید از استان دیگری به رقابتها بروم؟ من سالها در این استان تلاش کردم و مدال گرفتم. دوست داشتم برای استان خودم مبارزه کنم و به تیم ملی راه پیدا کنم.

وی در بخش دیگری از این گفتگو اظهار داشت: در سالی که منتهی به بازی های آسیایی بود با زندگی ورزشی و آینده من بازی شد و شرایط بازگشتم به تیم ملی بسیار سخت شد و شرمنده شدم.

این کاراته کای گیلانی با اشاره به نتایج ورزشکاران گیلانی در این مسابقات ضمن تبریک به دو مدال آور گیلانی در مسابقات انتخابی بانوان و آقایان، تصریح کرد: از بین تمامی فرصت های اوزان مختلف آقایان، سهم گیلان تنها یک مدال نقره بوده است. این یک نتیجه فاجعه بار به شمار می رود که سهم گیلان فقط یک مدال نقره آقایان باشد.

خوشکلام در پایان با اشاره به اینکه متاسفانه هیئت رفتارهای تبعیض آمیزی دارد و تنش بسیاری احساس می شود خاطر نشان کرد: نمی دانم چه اتفاقی افتاد که آقای عزیزی را هم از هیئت کنار گذاشتند. تا زمانی که ایشان در هیئت مسئولیتی داشتند از ورزشکاران حمایت عادلانه تری صورت می گرفت اما امروز باید شاهد چنین مسائلی باشیم.

 پایگاه خبری کاراته نیوز آمادگی دارد جوابیه احتمالی هیئت کاراته گیلان را نیز منتشر نماید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا