نه بزرگ امینی به آخرین شانس بانوان برای گرفتن سهمیه بازی های جهانی

در شرایطی که ۳ بازیکن تیم ملی بانوان کشورمان با حضور در رقابت های لیگ جهانی امارات می توانند شانس حضور در بازی های جهانی موسوم به کمپوت گیمز را به دست بیاورند، فدراسیون کاراته از اعزام این بازیکنان امتناع می کند.

به گزارش کاراته نیوز، سارا بهمن یار، طراوت خاکسار و رزیتا علیپور با توجه به شرایط رنکینگ هایی که دارند، شانس حضور در بازی های جهانی را به شرط حضور در امارات دارند.
بهمن یار به عنوان نفر ششم رنکینگ وزن ۵۰- کیلوگرم، امتیاز ۴۳۲۰ را دارد و با توجه به اینکه پیش از این نفرات دوم و سوم این وزن از آلمان و ژاپن با کسب مدال در مسابقات جهانی سهمیه خود را کسب کرده‌اند و بازیکنان ترکیه، فیلیپین و قزاقستان به ترتیب با حضور در رنکینگ اول، چهارم و پنجم جلوتر از بهمن یار شانس حضور در رقابت های بازی های جهانی را دارند اما بهمن یار با حضور در امارات و کسب هر مدالی می تواند حضور خود در بازی های جهانی را قطعی کند

در ۵۵- کیلوگرم نیز طراوت خاکسار با امتیاز ۳۷۰۵ در جایگاه هشتم این وزن قرار دارد که با توجه به اختلاف امتیاز بسیار کم رقبای بالا دستی، این بازیکن نیز می تواند با کسب مدال در امارات کسب سهمیه کند البته نفر سوم رنکینگ این وزن پیش از این با کسب مدال در رقابت های جهانی امارات سهمیه خود را قطعی کرده است.
اما در وزن ۶۱- کیلوگرم رزیتا علیپور با امتیاز ۴۶۹۵ مسیری به مراتب راحت تر را دارد. چراکه بازیکنان صربستان با رنکینگ یک و اوکراین با رنکینگ شش این وزن با کسب مدال در جهانی امارات سهمیه خود را قطعی کرده اند. از سوی دیگر بازیکنان چین و مصر هم با رنکینگ های چهار و پنج از میادین رسمی خداحافظی کرده اند.

علیپور در حال حاضر به همراه بازیکنان کانادا و ترکیه سهمیه رقابت های بازی های جهانی را دارند اما برای قطعی کردن این سهمیه تنها نیاز به حضور در لیگ جهانی امارات را دارند

اما تمام این سهمیه ها با توجه به مخالفت امینی و عدم حمایت او از بخش بانوان در خطر است زیرا به هیچ عنوان امینی علاقه ای به حضور بانوان در لیگ جهانی امارات ندارد همانطور که تا الان علاقه ای به حمایت از بانوان نشان نداده است.

امیدواریم فدراسیون کاراته با برنامه ریزی بهتر برای بانوان باعث بازگشت آنها به مسیر مدال آوری و افتخار آفرینی آنها شوند

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا