قضاوت رییس پیشین کمیته داوران در اسپانیا/ فدراسیون کاراته پاسخگو باشد

رییس پیشین کمیته داوران فدراسیون کاراته پس از کنار رفتن، برای قضاوت در رقابت‌های سری آ راهی اسپانیا شده است.

به گزارش کاراته نیوز و به نقل از ایسنا، جواد سلیمی، رییس پیشین کمیته داوران فدراسیون کاراته، سه‌شنبه به منظور قضاوت در رقابت‌های سری آ اسپانیا راهی این کشور شد.

سفر سلیمی به اسپانیا و قضاوت به عنوان نماینده داوری ایران در رقابت‌های سری آ، در شرایطی است که وی چندماه قبل و پس از افشاگری‌های امیر مهدی‌زاده از چهره‌های عنوان‌دار کاراته ایران، پس از سال‌ها ریاست مجبور به استعفا شد و در ادامه نیز از ریاست هیات کاراته آذربایجان غربی کنار رفت.

وی پس از آن حتی در رقابت‌های داخلی از جمله مسابقات سوپرلیگ کاراته مردان که دوشنبه و سه‌شنبه (۴ و ۵ بهمن ماه) برگزار شد نیز غایب بود.

حال این سوال مطرح است که اگر افشاگری‌های مهدی‌زاده درباره تخلفات سلیمی صحت داشته و او نیز در از سمت خود کنار رفته است، چرا باید بدون سر و صدا به عنوان نماینده داوری ایران در اسپانیا قضاوت کند؟

فدراسیون کاراته باید در این‌باره روشنگری کند که آیا سلیمی پس از این اتفاقات، با هماهنگی و مجوز فدراسیون، برای قضاوت راهی اسپانیا شده یا این سفر بدون هماهنگی فدراسیون بوده است؟

اگر سفر رییس پیشین کمیته داوران به اسپانیا با هماهنگی فدراسیون انجام شده، رییس فدراسیون کاراته باید بگوید چگونه به شخصی که پس از حواشی متعدد از ریاست کمیته داوران کنار رفته است، مجوز قضاوت به عنوان نماینده داوری ایران در اسپانیا داده‌است؟

در مقابل، اگر این سفر بدون هماهنگی فدراسیون بوده و سلیمی بدون اجازه و هماهنگی فدراسیون راهی مسابقات سری آ اسپانیا شده، فدراسیون باید بگوید چرا از این موضوع با اهمیت اطلاعی ندارد و در صورت تخلف، برخورد قانونی لازم را انجام دهد.

همچنین مشخص نیست که آیا سلیمی برای انجام این سفر و قضاوت در اسپانیا به مجوز فدراسیون کاراته نیازی داشته است یا خیر؟

در سال‌های گذشته اعزام داوران به رقابت‌های بین‌المللی تنها با اجازه و مجوز جواد سلیمی به عنوان رییس کمیته داوران انجام می‌شد و مشخص نیست آیا اعزام وی به اسپانیا با مجوز کمیته داوران فدراسیون کاراته انجام شده یا خیر؟

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا