کتیرایی: از حالا برای مسابقات جهانی کاراته ترکیه برنامه‌ریزی کنیم

سرمربی تیم کاراته امید ایران در بخش پسران گفت: زمانی خوبی تا مسابقات جهانی رده‌های سنی در ترکیه باقی مانده و امیدوارم با برنامه‌ریزی مناسب در این رویداد مهم عملکرد خوبی داشته باشیم.

به گزارش کاراته نیوز علیرضا کتیرایی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با ایرنا، اظهار داشت: ۶ کومیته‌کا در آسیایی قزاقستان داشتیم که به ۲ طلا و ۲ برنز رسیدیم. به بازیکنانم گفته بودم قدر این موقعیت را بدانید و آن نفراتی که به مدال نرسیدند هم نتوانستد کارهایی که در تمرینات انجام دادیم را در مسابقه پیاده کنند.

 

وی افزود: البته مسابقات رسمی شرایط خاص خود را دارد. باید این مساله را در نظر بگیریم که رده سنی امید شرایط خاصی دارد و کاراته‌کاها پایه حدود چهار سال بود که به رقابتی اعزام نشده بودند.

 

کتیرایی همچنین در خصوص زمان قراردادش با فدراسیون کاراته، گفت: قراردادم تا پایان مسابقات آسیایی قزاقستان بود. اکنون مسوولان فدراسیون در حال انجام اقدامات پایان سال هستند و هنوز صحبتی رسمی برای تمدید انجام نشده است.

 

سرمربی تیم امید ایران در پاسخ به این سوال که آیا مسوولان فدراسیون و اعضای کمیته فنی از عملکرد تیم او در آسیایی قزاقستان رضایت داشتند؟ عنوان کرد: در جلسه، رئیس فدراسیون تا اعضای حاضر همگی از تیم امید راضی بودند.

وی ادامه داد: باید اعزام تیم‌های پایه به مسابقات قهرمانی آسیا با توجه به مشکلاتی که وجود داشت را به فال نیک بگیریم.

کتیرایی در خصوص برنامه‌های بعدی تیم‌ امید عنوان کرد: آبان‌ماه سال آینده مسابقات جهانی پایه به میزبانی قونیه ترکیه برگزار می‌شود و زمان خوبی باقی مانده است. از مسوولان فدراسیون درخواست کردم تا برنامه‌ریزی مناسبی برای برگزاری مسابقات کشوری صورت بگیرد تا کادر فنی تیم‌ها بتوانند به موقع انتخابی‌ها را برگزار کرده و اردوها را آغاز کنند.

وی گفت: برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا مجبور شدیم فشرده انتخابی را برگزار کنیم که این مسابقه چیزی که در نظر داشتیم، نشد. همچنین اردوها نیز خیلی فشرده انجام شد چرا که چاره‌ای نداشتیم.

کتیرایی در مورد اینکه اعضای فعلی تیم امید می‌توانند پشتوانه خوبی برای تیم بزرگسالان باشند؟ توضیح داد: معتقدم حداقل نیمی از کاراته کاهای امید در صورتی که با حضور در مسابقات بین‌المللی مختلف تجربه خود را افزایش دهند، حتما توان حضور در ترکیب تیم ملی بزرگسالان را دارند.

وی که هدایت تیم پاس در لیگ کاراته را هم برعهده دارد در خصوص تعویق مداوم لیگ، گفت: امیدوارم این‌بار مسابقات لیگ در زمان اعلام شده برگزار شود تا لیگ سال گذشته را به پایان برسانیم. آنقدر دور برگشت و مرحله نهایی به تعویق افتاد که شور و هیجان لیگ گرفته شد.

 

کتیرایی ادامه داد: باشگاه‌ها نیز باید قرارداد بازیکنان را پرداخت کنند تا کاراته‌کاها روحیه بگیرند. ما نیز در تیم پاس چند بازیکن را اضافه کردیم و در تلاش برای کسب نتایج مناسب هستیم اما همه می‌دانیم مبارزه را نمی‌توان پیش‌بینی کرد.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا