نتایج روز نخست کار جوانان را سخت کرد جعفری: داوری بر نتایج تیم جوانان تاثیر گذار بود

سرمربی تیم جوانان گفت: داوری ها اجازه نداد تیم جوانان در مسابقات قهرمانی آسیا نتایجی که لیاقتش را داشت، کسب کند.

به گزارش کاراته نیوز مهدی جعفری در گفتگو با روابط‌عمومی فدراسیون کاراته درباره نتایج تیم جوانان در مسابقات قهرمانی آسیا گفت: انتظارمان از تیم زیاد بود چرا که نفرات خوبی در اختیار داشتیم اما خواسته هایمان برآورده نشد و در نهایت مسابقات را با کسب ۲ مدال برنز به پایان رساندیم.

وی دلیل عملکرد ضعیف تیم را این‌طور بیان کرد: پس‌از پیروزی‌های خوب ملی‌پوشان در دور نخست مسابقات، در دور دوم داوری بسیار در نتایج تاثیرگذار بود. به‌جرات می‌توانم بگویم تیم ما را از این رو به ان رو کردند. قصد توجیه ندارم اما در دور دوم مسابقات به رقبایی از قزاقستان، عربستان، امارات و اردن برخوردیم و عملکرد داوری باعث شد شاکله تیم به‌هم بریزد.

وی ادامه داد: تمام نفرات ما می توانستند به فینال مسابقات راه پیدا کنند ولی داوران اجازه ندادند. برای مثال در مبارزه شیر صفت مقابل حریف عربستانی داوران ۸ امتیاز را به شیر صفت ندادند و در نهایت او بازی را با نتیجه ۵ بر ۲ واگذار کرد. این روند در سایر بازی‌های ملی‌پوشان ادامه پیدا کرد و درنهایت شرایط طوری رقم خورد که نتوانستیم به فینال رقابت‌ها راه پیدا کنیم.

جعفری درباره سطح مسابقات قهرمانی آسیا نیز گفت: سطح کیفی رقابت‌ها نسبت‌به دوره‌های گذشته ارتقا پیدا کرده بود. کشورها دیگر دست‌وپا بسته نیستند و کاراته در آسیا درحال پیشرفت می‌باشد. کشورهایی مثل قرقیزستان، امارات و کویت در آینده جزو کشورهای مدعی خواهند شد و باید برای رقابت‌های آینده قوی‌تر وارد میدان شویم.

سرمربی تیم جوانان افزود: برای موفقیت برنامه‌ای منظم و منسجم داشته‌باشیم. این تفکر که کسب مدال در بازی‌های آسیایی و قهرمانی آسیا راحت است را باید از ذهن پاک کنیم. همه حریفان درحال تلاش هستند و اگر بخواهیم با تفکر گذشته پیش برویم شرایط دشوار خواهد بود.

جعفری درباره نسل پایه گفت: در ترکیب سه رده قطعا نفراتی حضور دارند که می‌توانند به تیم بزرگسال تزریق شوند. کاراته ایران از نظر نیروی انسانی مشکل ندارد و همین موضوع در مسابقات قهرمانی اسیا نیز به اثبات رسید.

سرمربی تیم جوانان در پایان گفت: بازهم تاکید می کنم قصد توجیه ندارم ولی پس‌ از کسب مدال‌های زیاد در روز نخست رقابت‌های قهرمانی آسیا، در روز دوم داوری کار را برای ما سخت کرد. از همه مربیانی که کنار تیم بودند و نیز مربیان سازنده ملی پوشان تشکر می‌کنم. قطعا این بازیکنان در تورنمنت‌های بعدی بسیار خوش خواهند درخشید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا