حسن روحانی در گفتگو با مهر: عملکرد تیم ملی در آسیا قابل بررسی است/ نداشتن کرسی آسیایی آسیب زد

مربی تیم ملی کاراته ایران گفت: تیم ملی در رقابتهای قهرمانی آسیا نتایجی نزدیک به دوره گذشته کسب کرد، ولی نمی توان از نقش داوری که ناشی از غیبت در کرسی های بین المللی است به سادگی گذشت.

به گزارش کاراته نیوز حسن روحانی با بیان مطلب فوق به خبرنگار مهر، رقابتهای کاراته قهرمانی آسیا در حالی به میزبانی قزاقستان برگزار شد که میزبان تدارک وسیعی برای قهرمانی در این رقابتها دیده بود ولی با درخشش کاراته کاهای ایران در رده‌های سنی مختلف این اتفاق حاصل نشد. البته در رده بزرگسالان که ما در خدمت تیم ملی بودیم با وجود نتایجی که به دست آمد به جرأت می‌توان گفت از جهات مختلف قابل نقد و بررسی است تا در دوره‌های بعد بتوانیم نقاط ضعف خود را رفع کنیم.

وی افزود: میزبان با وجود تدارک زیاد، عملکرد ضعیفی در این رقابتها داشت. بیشتر شرایط به نفع قزاق‌ها بود و سازماندهی و نحوه برگزاری چیزی نبود که در اندازه مسابقات قهرمانی آسیا باشد. یکی از موارد آن در اختیار قرار دادن هتل‌هایی با کیفیت پایین با قیمت‌های بالا بود. برنامه ریزی ضعیف و اجرای ضعیف‌تر نیز از دیگر عمده مشکلات برگزاری بود.

روحانی با اشاره به سطح فنی مسابقات گفت: به جرأت می‌توان گفت جغرافیای کاراته در آسیا در حال تغییر است. ژاپن با تیمی متحول شده به میدان آمد ولی برابر امارات یک بازنده تمام عیار در کومیته تیمی بود. از سوی دیگر کشورهایی که همین چند سال قبل زنگ تفریح بودند، مدال کسب می‌کنند، این نشان دهنده حرکت رو به رشد کاراته آسیا آن هم با سرعت بالاست. در مجموع مسابقات سطح فنی قابل قبولی داشت.

مربی تیم ملی کاراته در مورد نتایج تیم ملی در این رقابتها هم گفت: تیم ملی در این دوره به لحاظ فنی عملکرد خوبی داشت، ما در کومیته انفرادی سه نماینده در فینال داشتیم و در کومیته تیمی هم برای چهارمین دوره متوالی به فینال رسیدم که تنها یک طلا کسب کردیم. این می‌تواند ضعف باشد که چرا از ۴ فینالیست، سه طلا را از دست دادیم و باید روی مسائل فنی بیشتر بررسی کنیم.

وی ادامه داد: البته نباید از نقش داوری‌ها به سادگی گذشت. متأسفانه در این دوره داوران قوی آسیا غیبت داشتند و داورانی از سریلانکا، کامبوج و… قضاوت‌های ضعیفی داشتند. قصد توجیه ندارم ولی همین داوری‌ها در وزن ۵۵- کیلوگرم فینال را از پوریا اقدسی گرفت و در کومیته تیمی هم عامل اصلی طلای قزاق‌ها بود. آنها که مسابقات را دیده باشند، می‌توانند این دو بازی را قضاوت کنند و نظر بدهند.

روحانی ادامه داد: زمانی که کرسی در آسیا نداریم و یا داوران برجسته ما در مسابقات غیبت دارند، شاهد چنین قضاوت‌هایی هم خواهیم بود. نمی‌خواهیم حقی از هیچ کاراته کایی از کشورهای مختلف ضایع شود، انتظار ما این است که حقی از کاراته کاهای ما این چنین واضح ضایع نشود. باید تلاش کنیم از پتانسیل موجود خود بهتر بهره ببریم. ضمن اینکه رسیدن به کرسی‌های آسیایی می‌تواند در این مسیر مؤثر باشد.

مربی تیم ملی کاراته در پایان گفت: تورنمنت‌های مهمی پیش رو داریم، از بازی‌های جهانی بیرمنگام گرفته تا دوره بعدی مسابقات قهرمانی آسیا و بازی‌های آسیایی، در این مسیر کاراته وان‌ها برای ما خیلی اهمیت دارد. باید خیلی زود برنامه ریزی کرده و کار را آغاز کنیم. امیدوارم چون گذشته شاهد حمایت‌های وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک باشیم. البته باید از شهرام هروی سرمربی و همکارانم در کادر فنی، مسئولان فدراسیون و همه کسانی که در این مدت تیم ملی را همراهی کردند تشکر و قدردانی کنم.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا