رویایِ پوکر برباد رفت/ کومیته تیمی مردان هم نقره‌ای شد

کومیته تیمی مردان ایران با قبول شکست سه بر یک مقابل قزاقستان از رسیدن به مدال طلای مسابقات قهرمانی آسیا بازماند تا رویای پوکر برباد برود.

به گزارش کاراته نیوز و به نقل از خبرگزاری ایرنا؛ مسابقات کاراته قهرمانی سال ۲۰۲۱ آسیا در تمام رده‌های سنی (نوجوانان، جوانان، امید و بزرگسالان) در ۲ بخش کاتا و کومیته که از روز شنبه به میزبانی آلماتی قزاقستان آغاز شده بود، امروز چهارشنبه با برگزاری فینال کومیته تیمی به اتمام رسید.

در فینال کومیته تیمی مردان، شاگردان «شهرام هروی» که در سه دوره گذشته به عنوان قهرمانی و مدال طلا رسیده بودند برابر میزبان قرار گرفته و با حساب سه بر یک شکست خوردند. با این اوصاف تیم ایران به مدال نقره بسنده کرد تا رویای پوکر برباد برود.

تیم قزاقستان در دیدار فینال از حمایت داوران سود می‌برد و این مساله از نحوه امتیاز دادن داوران مشخص بود، نفرات باتجربه و عنوان‌دار ایران همچون گنج‌زاده، پورشیب و بابان در مبارزات خود عملکرد مناسبی را نداشتند.

در مبارزه نخست، «سجاد گنج‌زاده» دارنده مدال طلای المپیک توکیو برابر حریف خود در حالی‌که با حساب ۶ بر یک پیش بود در نهایت ۷ بر ۶ مغلوب شد تا ناباورانه شکست بخورد.

سپس «مهدی خدابخشی» به‌عنوان دومین نماینده ایران روی تاتامی رفت و هفت بر دو به برتری رسید تا در مجموع نتیجه یک بر یک مساوی شود.

در سومین مبارزه، «ذبیح‌الله پورشیب» کاپیتان تیم ایران که ساعتی قبل طلای انفرادی را کسب کرده بود برابر نماینده میزبان با نتیجه پنج بر چهار شکست خورد تا قزاقستان دو بر یک پیشی بگیرد.

«کیوان بابان» چهارمین نماینده ایران بود که او هم حرفی برای گفتن نداشت و با حساب ۱۰ بر سه شکست خورد.

با این اوصاف قزاقستان در مجموع به برتری سه بر یک رسید و ارزشمندترین طلای این مسابقات را به نام خود ثبت کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا