صالحی امیری: کاراته آبروی ورزش ایران است

سید رضا صالحی امیری، رئیس کمیته ملی المپیک در مراسم بدرقه تیم های ملی کاراته به مسابقات قهرمانی آسیا گفت: امروز روز زیبایی در تاریخ کاراته ایران است و قطعا در تقویم کاراته ایران ثبت خواهد شد.

به گزارش کاراته نیوز و به نقل از روابط عمومی فدراسیون کاراته، سید رضا صالحی امیری در این مراسم گفت: از همینجا به تمام مربیان و ورزشکاران کاراته عرض سلام و اخلاص دارم. شما فراتر از ورزش قهرمانی ظاهر شدید. معتقدم کاراته آبروی ورزش ایران است.

وی تاکید کرد: کاراته یعنی غرور،غیرت،انسانیت، سلامت و نشاط ملی، سکوی قهرمانی، عزم و ایمان انسان های بزرگ و با فضیلت است. امروز نمایشی که طباطبایی برگزار کرد نشان دهنده این است کاراته می تواند پرچمدار معرفت و اخلاق و هم نوایی در ورزش کشور باشد.

وی افزود: امروز مجموعه دولت و مجلس در کنار شما هستند. وزیر اخلاق مدار با تمام توان در وزارت ورزش کنار شماست و باید احساس غرور کنید. نباید هیچ دغدغه ای داشته باشید. مهم تر اینکه مجلس را کنار خود دارید، به یاد ندارم نماینده تصمیم گیر  در مجلس کنار ورزش خاصی باشد، ولی امروز راستینه در کنار شما است.

صالحی امیری ادامه داد: طباطبایی دو ویژگی مهم اخلاق مداری و سخت کوشی دارد. در یک ماه اخیر زندگی خود را وقف کرد تا شرایط اعزام تیم را مهیا کند. در شرایط سخت اقتصادی و بیماری کرونا، آمادگی تیم پیام مهم نفس حضور در مسابقات را دارد. حضور دختران ایران جدا از کسب نتیجه پیام مهمی دارد که در ایران تبعیض جنسیتی وجود ندارد. حضور کاروان باعث نشاط ملی خواهد شد. تمام بزرگان کشور بدانند هزینه در ورزش سرمایه گذاری است. زبان نقد نداریم، اما بجای توجه به درمان، باید در ورزش سرمایه گذاری کنیم. اگر کاراته بدرخشد یک ملت احساس غرور می کند. امیدوارم مسیر بودجه در جهت ارتقاء ورزش باشد تا شاهد کاهش افسردگی باشیم. اصحاب رسانه لطفا این پیام را به مسئولان و مجلس منتقل کنید که محصول سرمایه گذاری در ورزش را در سال ۱۴۰۱ برداشت خواهید کرد.

وی ادامه داد: شرایط سختی را برای اعزام تیم ها سپری می کنیم. کمیته را مقصر ندانید، شرایط کشور سخت است. امروز چشم ما به بودجه مجلس است. سال ۱۴۰۱ سال مهمی است چرا که سه رویداد مهم‌ پیش رو داریم. نیازمند به پشتیبانی در سطح ملی داریم. امیدوارم این اتفاق برای ورزش رخ دهد. باور دارم کمیسیون فرهنگی مجلس این عزم را خواهد داشت.

صالحی امیر تاکید کرد: در المپیک توکیو اتفاق مهمی رخ داد ، پورشیب تا لحظه آخر کنار گنج زاده ماند، او طلا گرفت و سپس گنج زاده رای اول کمیسیون ورزشکاران شد. این پیام مهمی دارد که کاراته پرچمدار اخلاق است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا