با درخشش مجدد شاگرد صمدی؛ لزوم دعوت مجدد کلیه حذف شدگان رقابت های انتخابی تیم ملی جدی تر شد

معصومه محسنیان شاگرد مربی تیم ملی در حالی که پیش از انتخابی مربی اش به عنوان کادر فنی تیم ملی، در همان گام نخست رقابت های قهرمانی کشور به کار خود پایان داد پس از معرفی زهرا صمدی به عنوان مربی تیم ملی پیشرفت چشمگیری را از خود به نمایش گذاشت!

به گزارش کاراته نیوز نام محسنیان پس از حذف در دور دوم رقابتهای قهرمانی کشور علیرغم آنکه به عنوان منتخب کمیته فنی در لیست نفرات دعوت شده در وزن ۵۵_ کیلوگرم روی سایت فدراسیون به ثبت نرسید اما به ناگاه پس از آنکه صمدی به عنوان مربی تیم ملی انتخاب شد محسنیان نیز در میان منتخبین کمیته فنی علیرغم آنکه نامش در لیست این کمیته نبود به عنوان فرد پیروز وزن ۵۵_ کیلوگرم اعلام شد!

صرف نظر از آنکه هیچ کس نفهمید که در روز نخست قهرمانی کشور وقتی هنوز نه کادر فنی معرفی شده بود نه نایب رئیس فدراسیون و نه حتی کمیته فنی در سالن حضور داشتند چه کسی و با کدام معیار نفرات حذف شده را انتخاب کرد و چرا سایر نفرات که در دور دوم از دور رقابتها کنار رفتند بجز شاگرد مربی تیم ملی شانس دوباره نیافتند آنچه اکنون اهمیت دارد درخشش دوباره محسنیان این بار در وزن ۵۰_ کیلوگرم است!

بدون تردید تغییراتی چنین گسترده در عملکرد محسنیان قبل و بعد از اننخاب مربی اش به عنوان مربی تیم ملی نزد اکثر قاطع کارشناسان امری دور از انتظار است اما با همین فرض اکنون به طور قطع باید در نتایج قهرمانی کشور تردید جدی کرد!

به راستی اگر قهرمانی تا این اندازه پدیده توسط عواملی ناشناخته دعوت مجدد نمی شد و تنها مدال آوران دعوت می شدند آیا کسی متوجه تبحر وی می شد؟ قهرمانی که در مرحله دوم انتخابی مقابل نفراتی که میلیمتری نتیجه را به دارندگان مدال برنز واگذار کردند و منتخبین دیگر به برتری رسید اکنون مقابل دارندگان برنز و منتخبین وزن ۵۰_ کیلوگرم نیز برتری خود را به اثبات رساند به راحتی در مسابقاتی قهرمانی کشور که هدف آن شناخت برترین ها برای تیم ملی بود، حذف شد! اتفافی که نشان می دهد این امکان وجود دارد نفراتی دیگری هم باشند که فوق العاده بودند اما در مسابقات قهرمانی کشور دور اول و دوم حذف شدند!

بنابراین اکنون فدراسیون کاراته و شخص نایب رئیس بانوان چاره ای نخواهد داشت تا برای شناخت پدیده های دیگر نه تنها این فرصت را مجدد برای کلیه حذف شدگان ایجاد کند که کلیه شاگردان زهرا صمدی را به اردو فراخواند تا بار دیگر این بار با حضور مربیشان نه فقط در وزن اصلی خود که در کلیه اوزان ها شانس خود را بیازمایند چرا که درخشش محسنیان پس از حذف در رقابتهای قهرمانی کشور بدون حتی یک مرحله اردو اثبات کرد قضاوت ها در رقابتهای کشوری احتمالا بدلیل تعداد زیاد شرکت کنندگان دقت لازم را نداشت به همین دلیل پدیده ای همچون محسنیان در مهمترین و حساس ترین رقابت کشوری حذف شد اما به فاصله تنها چند روز پس از قهرمانی کشور اثبات شد وی نه در وزن ۵۵ که در وزن ۵۰ و احتمالا در سایر اوزان نیز یک پدیده است که به اشتباه در مهمترین رویداد کشوری در دور نخست کنار گذاشته شد!

اما اکنون اگر مسئولان فدراسیون معتقد هستند با نقد سازنده مشکلی ندارند بنابراین باید شفاف پاسخ دهد

۱. اگر این امکان وجود دارد که فردی که دور دوم رقابتهای کشوری حذف شده در انتخابی درون اردویی با حضور مربی خود چنین درخشان ظاهر شود آیا نباید با قبول همین فرضیه در بخش آقایان هم نه تنها برای منتخبین کمیته فنی که حتی دارندگان مدال نقره و برنز که بعضا در سنشو و یا هانتی نتیجه را واگذار کردند هم چنین شانسی قائل شد؟

۲. اگر امکان اول وجود ندارد بنابراین به همین دلیل به نفرات دارنده نقره و برنز و حتی منتخبین کمیته فنی در تیم ملی آقایان شانسی داده نشده آیا نباید در خصوص روند اننخاب معصومه محسنیان شاگرد زهرا صمدی مربی تیم ملی توضیح شفافی ارائه شود؟

۳. اکنون که انتخاب محسنیان اثبات کرد قضاوت ها در رقابتهای کشوری بانوان تا چه اندازه می تواند جای برنده و بازنده را تغییر دهد نباید برای شک مربیان دیگری که شاگردانشان در دور اول و دوم حذف شدند اما همچون صمدی به کادرفنی راه نیافتند ارزش قائل شد و شانس مجددی برای اثبات برتری آنها نیز در نظر گرفته شود و آیا نباید چاره ای جدی برای وضعیت داوری بانوان خصوصا در رقابتهای حساس اندیشید؟

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا