ذبیح الله پورشیب؛کاراته به این طلا نیاز داشت/ با قوانین من درآوردی به توکیو نرفتم

سرگروه تیم ملی کاراته ایران با تمجید از عملکرد هم تیمی هایش در توکیو گفت: کاراته ایران شایسته ایستادن روی سکوی نخست جهان است و طلای گنج زاده اثباتی بر قدرت کاراته ایران بود.

به گزارش کاراته نیوز ذبیح الله پورشیب سرگروه تیم ملی کاراته با بیان مطلب فوق به خبرنگار مهر گفت: نخستین حضور کاراته در المپیک نمایشی بود از زیبایی، توانمندی و شایستگی این رشته پرطرفدار در سطح دنیا برای ماندگاری در این بازی‌های مهم که امیدوارم مسئولان فدراسیون جهانی مسیری طی کنند تا کاراته همچنان در المپیک حضور داشته باشد.

وی ادامه داد: توکیو میدان حضور و رقابت جمعی از بهترین‌های دنیا بود. بدون شک تمام آنها که سهمیه کسب کرده بودند، شایستگی لازم برای مبارزه روی تاتامی المپیک را داشتند. طی چند روز گذشته بخصوص روز شنبه، شرایط خاصی داشتم. چرا که با وجود داشتن سهمیه و تنها به دلیل قوانین من درآوردی فدراسیون جهانی از حضور در این رقابتها بازماندم. همه حریفانم در توکیو مبارزه می‌کردند و من در خانه از قاب تلویزیون شاهد مبارزات آنها بودم، خیلی سخت بود که واقعاً قابل توصیف نیست.

پورشیب به رقابتهای وزن ۷۵+ کیلوگرم گفت: قبل از هر چیز به سجاد گنج زاده تبریک می گویم، از صمیم قلب برای این مدال و سجاد خوشحال شدم، او تلاش زیادی در دو سال گذشته داشت و با مبارزاتی که در توکیو به نمایش گذاشت، نشان داد شایستگی ایستادن روی سکوی نخست المپیک را دارد. رقابتهای این وزن با حضور همه خوب های دنیا از دو وزن ۸۴- و ۸۴+ کیلوگرم در سطح فنی بالایی برگزار شد که از این میدان سخت، نماینده ما توانست به این مهم دست پیدا کند.

کاپیتان تیم ملی در خصوص تمرین با سجاد هم گفت: همان زمان که هنوز سهمیه‌ها مشخص نشده بود، به خودم قول داده بودم که اگر سجاد جواز حضور در توکیو را کسب کرد، برای موفقیت او هر کمکی که از دستم بر می‌آید را انجام بدهم. به قول خود هم عمل کردم و تا روز آخر با وجود آسیب دیدگی و شرایط خاص، در کنار او تمرینات پرفشاری داشتم و خدا را شکر که این زحمات به نتیجه رسید و این طلا که کاراته ایران به آن نیاز داشت، توسط سجاد بدست آمد.

وی به نتایج دو کاراته کای تیم بانوان هم اشاره کرد و اظهار داشت: عباسعلی و بهمنیار از یک مسیر سخت موفق به کسب سهمیه شدند و بدون شک شایستگی حضور در این میدان بزرگ را داشته و مبارزات خوبی هم به تصویر کشیدند و امیدوار بودم که به مدال برسند، که خوب این اتفاق نیفتاد.

پورشیب در بخش دیگری از سخنان خود گفت: با توجه به شرایط و نوع اجرای تکنیک ئ تشخیص دکتر و داور مسابق ضربه کاراته کای عربستانی در فینال خطا بود، اما «طارق» بعد از اعلام رأی داور خیلی صریح عنوان کرد که به رأی داور احترام می‌گذارم. این خود یک درس بزرگ بود. اگر هر کدام از ما به جای او بودیم، الان زمین و زمان را به هم دوخته بودیم که حق کشی، نا داوری و…. کاراته کای عربستانی یک ورزشکار حرفه‌ای بود

سرگروه تیم ملی کاراته در پایان گفت: کاراته ایران استحقاق این را دارد که در هر میدانی از جمله قهرمانی جهان، بازی‌های آسیایی، قهرمانی آسیا روی سکوی نخست بایستد. کاراته ما پتانسیل بالایی دارد و در المپیک نیز توسط گنج زاده این موضوع را به خوبی ثابت کرده و سبک خاص کاراته ایران را به تصویر کشیدیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا