با وجود درخواست ایران؛ سهمیه‌های المپیک کاراته زیاد نمی‌شود/ پاسخ منفی فدراسیون جهانی

پیگیری‌های فدراسیون کاراته ایران برای افزایش سهمیه‌های ایران به نتیجه نرسید تا تیم ملی با همان تعداد سهمیه‌های قبلی راهی بازیهای المپیک شود.

به گزارش کاراته نیوز و به نقل از خبرنگار مهر، بعد از پایان رقابتهای نهایی کسب سهمیه المپیک در پاریس، فدراسیون جهانی کاراته نسبت به معرفی ۱۲ کاراته کا برای حضور در بازی‌های المپیک به عنوان سهمیه‌های قاره‌ای اقدام نمود که نام هیچ ایرانی در آن دیده وجود نداشت.

این در حالی بود که رزیتا علیپور کاراته کای تیم ملی بانوان ایران در وزن ۶۱- کیلوگرم با رنکینگ ۵ و دارا بودن مدال نقره این شانس را داشت که در لیست ۱۲ نفره فدراسیون جهانی برای سفر به توکیو داشت.

در همین رابطه فدراسیون کاراته در دو نوبت و کمیته ملی المپیک در یک نوبت با ارسال نامه‌هایی به فدراسیون جهانی که اشاره به بندهای بخش نامه کسب سهمیه، خواستار توضیح در این خصوص و اختصاص سهمیه به رزیتا علیپور شدند.

فدراسیون جهانی نیز در همین رابطه با ذکر دلایل متعدد این درخواست ایران را برخلاف مستندات ذکر شده در همان بخشنامه عنوان کرد. حتی رایزنی‌های تلفنی هم ثمری در برنداشت تا رزیتا علیپور در عین شایستگی، حضور در المپیک را از دست بدهد.

نکته دیگر در خصوص دوپینگ کاراته کای المپیکی باید به این نکته اشاره که تاکنون جلسه رسیدگی که قرار است با حضور وکیل، خود کاراته کا و پزشک تجویز کننده دارو برگزار شود، انجام نشده، ولی فدراسیون کاراته در تلاش است تا حداقل سهمیه المپیک را برای کشورمان حفظ کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا