طباطبایی: ارزیابی خوبی از ملی‌پوشان کاراته داشتیم

کاراته ایران در جهان قابل احترام است؛

رییس فدراسیون کاراته، گفت: پس از یکسال دوری از مسابقات، ارزیابی خوبی از شرایط ملی‌پوشان با حضور در لیگ‌ جهانی استانبول داشتیم تا با برنامه‌ریزی دقیق‌تری به سوی موفقیت در المپیک حرکت کنیم.

به گزارش کاراته نیوز و به نقل از ایرنا؛ نخستین مرحله لیگ جهانی کاراته وان در سال ۲۰۲۱ با حضور ۵۸۴ کاراته‌کا از ۷۲ کشور به مدت سه روز در استانبول ترکیه برگزار شد.

تیم ایران با دو مدال طلای «ذبیح‌الله پورشیب» و «سجاد گنج‌زاده»، یک نقره «رزیتا علیپور» و دو برنز «سارا بهمنیار» و «علی‌اصغر آسیابری» و کسب مقام سوم تیمی به کار خود پایان داد.

«سیدحسن طباطبایی» در خصوص عملکرد تیم ایران به ایرنا، گفت: بعد از یکسال دوری از میادین مختلف بین‌المللی، تیم ملی کاراته با حضور در لیگ جهانی ترکیه به خوبی محک خورد.

وی افزود: کادر فنی در این مسابقات شرایط ملی‌پوشان و همچنین حریفان سایر کشورها را ارزیابی کرد. پس از بازگشت به تهران، بررسی‌ها کامل می‌شود تا بهترین برنامه‌ریزی را برای حضور موفق در مسابقات باقی مانده گزینشی و سپس بازی‌های المپیک توکیو داشته باشیم.

رییس فدراسیون کاراته، اظهار داشت: پورشیب و گنج‌زاده به ۲ مدال طلای ارزشمند رسیدند و رزیتا علیپور هم شایسته طلا بود که به دلیل مصدومیت در فینال شرکت نکرد. مسابقات لیسبون را در پیش داریم و کادرفنی تصمیم گرفت تا او در فینال روی تاتامی نرود.

وی افزود: دو مدال برنز بهمنیار و آسیابری هم ارزش زیادی داشت، هرچند معتقدم که آسیابری لایق نشان زرین بود. معتقدم امیر مهدی‌زاده و بهمن عسگری هم در این مسابقات دچار بدشانسی شدند.

طباطبایی در خصوص اعزام سه کاتارو در بخش زنان به لیگ جهانی استانبول، توضیح داد: تصمیم شورای فنی کاتا این بود که سه نفر اعزام شوند که فاطمه صادقی امتیاز بیشتری کسب کرد. این کاتاروها را اعزام کردیم تا در آینده بتوانیم تصمیمات دقیق‌تری در کاتا اتخاذ کنیم.

وی در مورد دیدار با رییس فدراسیون جهانی، گفت: در حاشیه مسابقات با «اسپینوز» جلسه‌ای داشتیم که او به کاراته ایران نگاه خوبی داشت و کاراته و تیم ملی کشورمان را قابل احترام دانست.

طباطبایی در خصوص حضور «محسن خمارلو» نایب رییس فدراسیون کاراته در فدراسیون اتومبیلرانی و احتمال استعفایش، گفت: استعفایی در کار نبوده و در این خصوص تعیین و تکلیف خواهیم کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا