امید بالای کمیته ملی المپیک به بازگشت کاراته به المپیک ۲۰۲۸

به گزارش کاراته نیوز و به نقل از  خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، چند هفته گذشته رضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک  به کشور عمان برای برگزاری نشست المپیک و بازی‌های ساحلی و داخل سالن  آسیایی و دیدار با با حیدر فرمان، مدیر بخش رویداد‌ها و بازی‌های آسیایی شورای المپیک آسیا سفری داشت تا در خصوص راه اندازی کمپین به منظور حضور دوباره کاراته در المپیک‌های آتی رایزنی کند.

صالحی امیری به همراه تیم ایرانی در این سفر از جمله افرادی بود که تلاش بسیاری کرد تا کاراته، این رشته پر مدال و کلیدی برای کاروان کشورمان، دوباره به المپیک  برگردد. کمیته ملی المپیک به تلاش‌های فدراسیون جهانی کاراته و رایزنی این فدراسیون با کمیته بین المللی  خوشبین است و به نظر می‌رسد اگر تلاش‌ها مستمر باشد، حضور این رشته در المپیک دور از دسترس نخواهد بود.

کیکاووس سعیدی دبیر کل کمیته ملی المپیک که خود همچنان در کاراته به عنوان مشاور سید حسن طباطبایی حضور فعالی دارد و از  افراد شاخص این رشته ورزشی به حساب می‌آید، در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران جوان درباره حذف این رشته و احتمال بازگشتش به المپیک ۲۰۲۸ بیان کرد: متاسفانه این ورزش در برنامه‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس حضور ندارد، اما رایزنی‌هایی انجام شده که در سال‌های بعدی به این مسابقات برگردد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا