پایدار: لیگ‌های کاراته آقایان اواخر بهمن‌ برگزار می‌شود/ ثبت‌نام ۴ تیم در سوپر لیگ قطعی‌ است

رئیس سازمان لیگ کاراته گفت: پیش‌بینی ما برای آغاز مسابقات لیگ‌های کاراته آقایان هفته پایانی بهمن ماه است و امکان تمدید زمان واریز ورودیه وجود ندارد.

به گزارش کاراته نیوز و به نقل از خبرگزاری تسنیم، روز پنجشنبه هفته گذشته جلسه پرسش و پاسخی برای مربیان و سرپرستان برگزار و توضیحاتی را ارائه دادیم. متناسب با سوالات عزیزان، اطلاعیه‌ای را صادر و به سوالات پاسخ دادیم. برنامه‌‌ریزی سازمان لیگ برای برگزاری مسابقات لیگ‌های کاراته  این بود که اگر بیماری کرونا اجازه بدهد مسابقات را در بهمن ماه برگزار کنیم.

وی تصریح کرد: در این خصوص مکاتبات لازم را با فدراسیون پزشکی ورزشی انجام دادیم و در حال حاضر مجوز برگزاری رقابت‌های کاتا را دریافت کردیم. در خصوص برگزاری مسابقات کومیته پیگیر هستیم و با مکاتباتی که انجام دادیم  مشکلی در بحث صدور مجوز نخواهد بود. مقدمات انجام شده است و فکر می‌کنم در این هفته مجوز  صادر شود. با توجه به پیش‌بینی و زمابندی‌ای که اعلام کردیم، نیازمند همکاری بیشتر تیم‌ها هستیم.

رئیس سازمان لیگ در خصوصزمان واریز ورودیه و مبلغ آن  گفت: زمان اعلام ۵۰ درصد ورودیه تا ۲ دی‌ ماه بود. مبلغ ورودیه سوپر لیگ آقایان  ۱۰ میلیون تومان و  بانوان ۶ یا ۷ میلیون تومان است. مبلغ ورودیه ما نسبت به رشته‌های دیگر پایین‌تر است و با یک حساب سرانگشتی اجاره یک سالن با ورودیه یکی از تیم‌ها کفاف نخواهد داد.

فدراسیون کاراته دنبال درآمدزایی نیست و چندین برابر مبلغ ورودیه‌ها خرج می‌کند. با این حال خیلی از تیم‌ها تماس گرفتند که در حال رایزنی با اسپانسرهای خود هستند و خواستار تمدید زمان واریز ورودیه شدند.

پایدار خاطر نشان کرد: طبیعتاً وقتی این زمان تمدید شود، خود به خود زمان برگزاری مسابقات نیز به تعویق خواهد افتاد. با این حال مبلغ واریز ورودیه را تا ۱۰ دی‌ماه تمدید کردیم و در این شرایط از تیم‌ها خواستیم در این بازه زمانی اسامی ورزشکاران و کادرفنی خود را در سامانه ثبت کنند. در مرحله بعد زمابندی را برای تحویل مدارک، فرم قراردادها و فرم قبول مسئولیت‌ها مشخص خواهیم کردیم.

وی افزود: همچنین سازمان آموزش عالی کشور با توجه به شرایط تاریخ امتحانات را به تعویق انداخت و قرار است امتحانات دانشگاه‌ها در دی‌ ماه  و اوایل بهمن ماه باشد که این موضوع دست ما را بسته است. برخی مربیان نیز با توجه وضعیت قرمز استان‌ها امکان بازگشایی باشگاه‌ها و شروع تمرینات را نداشتند و نیازمند تمرینات فنی و آمادگی بیشتر هستند.

رئیس سازمان لیگ در خصوص زمان برگزاری مسابقات گفت: پیش‌بینی ما برای آغاز مسابقات آقایان هفته پایانی بهمن ماه است و به تیم‌ها نیز گفتیم در بحث‌های مختلف واریز ورودیه و تحویل مدارک امکان تمدید زمان وجود نخواهد داشت.در بخش بانوان نیز مسئول محترم بانوان با تیم‌ها مذاکره می‌کند و شرایط را می‌سنجند و به محض اینکه وضعیت مشخص شود زمان را اعلام خواهیم کرد.

پایدار در خصوص تعداد تیم‌های حاضر در لیگ‌های کاراته گفت: در سوپر لیگ کنترلی ۱۳ تیم و در بخش کاراته سبک‌های آزاد ۱۸ تیم اعلام آمادگی و پیش ثبت‌نام کردند.

ثبت نام قطعی برای ما زمانی است که این تیم‌ها تا پایان ۱۰ دی ماه مبلغ ۵۰ درصد ورودیه و تکمیل مدارک را داشته باشند. در حال حاضر وضعیت ثبت‌نام ۴ تیم در سوپر لیگ و ۳ تیم در سبک‌های آزاد قطعی شده است. برخی تیم‌ها نیز قرار است تا پایان مهلت مشخص شده مبلغ ورودیه را واریز کنند.

وی در خصوص اینکه لیگ‌های کاراته قطعاً برگزار خواهد شد، گفت: تلاش فدراسیون برای برگزاری مسابقات است اما همه چیز منوط به صدور مجوزها و همراهی مجموعه تیم‌ها در زمان بندی و مطالبات فدراسیون کاراته است.

اکثر سوالات نمایندگان تیم‌ها در خصوص شرایط قرنطینه و این مسائل است. هزینه PCR، اسکان و تغذیه با خود تیم‌ها است و با توجه به سرفصل و شیوه نامه فدراسیون پزشکی ورزشی بهترین حالت قرنطینه تیم‌ها در یک محل است تا بعد از تست PCR، افرادی که تست آن مثبت بود از محل خارج و سایر عزیزان در قرنطینه بمانند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا