ما به کسب سهمیه المپیک توسط علیپور و بهمنیار امید داریم/ بازگشت کاراته به المپیک، تلاش فدراسیون جهانی را می‌طلبد

او درباره نزدیک‌ترین تورنمنتی که ملی پوشان به آن اعزام خواهند شد، اظهار کرد: نزدیک‌ترین تورنمنتی که کاراته کا‌ها به روی تاتامی می‌روند، فروردین ماه است و اگر تغییری رخ ندهد، ملی پوشان ما عازمرقابت‌های کاراته وان  مراکش خواهند شد.

امینی ادامه داد: به صورت قطعی حمیده عباسعلیسهمیه المپیک را به دست آورده است  و سارا بهمنیار هم شانس خوبی برای رسیدن به توکیو دارد. اگر بهمنیار در مسابقات مراکش به روی سکو برود، که قطعاً این اتفاق می‌افتد، عازم توکیو خواهد شد. رزیتا علیپور هم اگر در مسابقه کسب سهمیه المپیک نتواند به توکیو برسد، در رقابت‌های کاراته وان پاریس شانس بالایی برای کسب سهمیه دارد.

نایب رئیس بانوان فدراسیون کاراته درباره حذف این رشته ورزشی از المپیک ۲۰۲۴ و امکان بازگشت این رشته به المپیک‌های آتی بیان کرد: حضور مجدد کاراته در المپیک به توان فدراسیون جهانی کاراته بر می‌گردد و البته پیگیری مسئولان ژاپنی برگزاری المپیک ۲۰۲۰ می‌تواند موثر واقع شود. به نظر من نقش فدراسیون جهانی در کنار فدراسیون‌های ملی مهم‌تر است و البته فدراسیون‌های ملی هم می‌توانند کمک شایانی به بازگشت این رشته بکنند.

امینی افزود: اهم فعالیت به فدراسیون جهانی بر می‌گردد و امیدواریم اقدامی از جانب آن‌ها بشود. واقعا دوست داریم کاراته را در المپیک ببینیم، چون این رشته ورزشی شایستگی حضور در این تورنمنت را دارد.

او در مورد اضافه شدن یک مربی به کادر فنی بانوان، اظهار کرد: صحبت‌هایی برای حضور یک مربی در کادر فنی تیم ملی بانوان  انجام شده، اما این اتفاق  هنوز محقق نشده است؛ اما به زودی فرد دیگری را به صورت جایگزین به کادر فنی اضافه می‌کنیم.

نایب رئیس بانوان فدراسیون کاراته درباره غیبت طراوت خاکسار در اردوی اول تیم ملی بیان کرد: خاکسار فاصله زیادی با کسب سهمیه المپیک دارد، اما در اردو‌های بعدی حضور خواهد داشت. بعد از مسابقات المپیک، بازی های جهانی کاراته را در پیش داریم و شیما آل سعدی و خاکسار  در اردو حضور خواهند داشت

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا