برای رزرو بلیط المپیک تمام تلاشم را می‌کنم/ پیش زمینه حذف کاراته از المپیک ۲۰۲۴ را داشتیم

به گزارش کاراته نیوز رزیتا علیپور ملی پوش کاراته کشورمان در گفت و گو با  خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره شرایط این روز‌های خود در اردوی تیم ملی بیان کرد: مرحله اول اردو‌ها با وقفه ۹ ماهه شروع شده است و این تعطیلی طولانی مدت روی آمادگی جسمانی و از لحاظ فنی تاثیرگذار بود. به هر حال ویروس کرونا شرایط جدیدی را برای ما رقم زد و تمرین انفرادی هم وضعیت جدیدی برای ما به وجود آورده بود که با تمرین گروهی متفاوت است.

او ادامه داد: در تمرین گروهی حس رقابت وجود دارد و ورزشکار را نسبت به تمرین انفرادی در شرایط ویژه تری قرار می‌دهد. در این ۹ ماه تلاش کردم تمریناتم را به صورت انفرادی پیش ببرم تا ب آمادگی فنی خوب برای مسابقات پیش رو خودم را آماده کنم.

علیپور درباره شانس خود برای کسب سهمیه المپیک بیان کرد: من نفر ششم وزن منفی ۶۱ کیلوگرم در رنکینگ هستم و باید تلاش کنم تا جزو ۴ نفر قرار بگیرم. اختلاف امتیازی که با نفر چهارم دارم ۳۷۵ امتیاز است. من تلاشم را بیشتر از این می‌کنم و به کم قانع نیستم. با تلاشی که در اردو به خرج می‌دهم امیدوارم به توکیو برسم.

ملی پوش کاراته درباره حذف این رشته ورزشی از المپیک پاریس, اظهار کرد: می‌دانستیم که کاراته در المپیک ۲۰۲۴ حضور نخواهد داشت و واقعا اتفاق ناراحت کننده‌ای برای ما بود، چرا که این اتفاق بیش از ما، برای نسل‌های بعدی سخت‌تر خواهد بود. به هر حال مسابقات جهانی دیگری به جز المپیک هم وجود دارد که ورزشکاران می‌توانند با تلاش و پشتکار در آن ها حضور پیدا کنند و به کسب موفقیت امیدوار باشند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا