بانوی کاراته کای گیلان: کسب سهمیه المپیکم تا حد زیادی قطعی است

بانوی ملی پوش کاراته استان گیلان گفت : کسب سهمیه المپیکم تا حد زیادی قطعی شده است .

به گزارش کاراته نیوز و به نقل از خبرگزاری رشت_ایرنا،سارا بهمنیار روز چهارشنبه در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار داشت : سال گذشته که آخرین مسابقات کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ به دلیل شیوع بیماری کرونا لغو شده بود ، فدراسیون جهانی کاراته رنکینگ کاراته کاران را برای حضور در المپیک لحاظ کرد که من نیز جزء المپیکی ها شدم .

وی افزود : اما با تعویق یکساله رقابت های المپیک ۲۰۲۰ توکیو ، فدراسیون جهانی کاراته تصمیم به برگزاری دوباره مسابقات کسب سهمیه المپیک گرفت که به همین دلیل من نیز باید برای به دست آوردن سهمیه المپیک در این رقابتها شرکت کنم .

وی ادامه داد : اما با توجه به فاصله من با نزدیکترین رقیبم که حدود ۴۵۰ امتیاز می باشد ، می توان گفت که کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ توکیو برایم مسجل شده و اگر اتفاق غیرمنتظره ای پیش نیاید ، می توانم در المپیک حضور یابم .

این کاراته کار ملی پوش گیلانی اضافه کرد : البته باید در آخرین مسابقات کسب سهمیه المپیک که فروردین ماه سال آینده درکشور مراکش برگزار می شود ، حضور یابم اما با توجه به فاصله مناسبی که با نزدیکترین حریفم برای تصاحب سهمیه المپیک دارم ، می توانم این سهمیه را کسب کنم .

بهمنیار به وضعیت اردوهای تیم ملی و تمرینات نیز اشاره و خاطرنشان کرد : من هم اینک تمریناتم را به صورت انفرادی در شهرستان آستانه اشرفیه زیرنظر مربی خود خانم فاطمه قاسمی انجام می دهم تا همچنان آمادگی ام را حفظ کنم .

وی صریح کرد : همچنین هنوز اردوهای تیم ملی آغاز نشده اما قرار است که این اردوها با فروکش کردن بیماری کرونا ، در تهران برپا شود اما تا آن زمان ما به صورت انفرادی در شهرهای خود تمرین می کنیم تا با آمادگی کامل در اردوهای تیم ملی حضور یابیم .

سارا بهمنیار کاراته کای گیلانی تاکنون مدال های زیادی را کسب کرده که از جمله آنها کسب مدال نقره لیگ جهانی وان اتریش ، مدال طلای پنجمین مرحله لیگ جهانی ۲۰۱۹ ژاپن ، مدال طلای ششمین مرحله لیگ کاراته وان در مسکو ، مدال برنز لیگ جهانی کاراته وان امارات ، مدال نقره مسابقات امیدهای جهان در اسپانیا ، مدال نقره مسابقات امیدهای آسیا در قزاقستان و همچنین مدال نقره لیگ جهانی کاراته وان ژاپن است .

وی همچنین در اولین حضورش در تیم ملی بزرگسالان توانست در رقابت های جهانی اسپانیا مدال برنز کسب کرده و به عنوان نخستین بانوی گیلانی دارنده مدال جهانی در رشته کاراته معرفی شود .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا