صافی: از شرایط بهتری برای قهرمانی سوپر لیگ کاراته برخوردار بودیم/ ایراد قانونی به معرفی ۲ تیم قهرمان وجود ندارد

سرمربی تیم کاراته دانشگاه آزاد گفت: ضمن احترام به تیم‌های رعد پدافند، آوای رزم و پاس، یکی از تیم‌های مطرح برای قهرمانی سوپر لیگ کاراته بودیم.

به گزارش کاراته نیوز احمد صافی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، در خصوص سرنوشت سوپر لیگ کاراته اظهار داشت: بحث سرنوشت سوپر لیگ کاراته نیز مانند سایر مسائل ورزش کشور است و ما نیز از جامعه ورزش مستثنی نیستیم. ارتباط ما با سازمان لیگ در مدت تعطیلی مسابقات خوب بوده و پایدار و کمیته مسابقات تلاش کردند مرتب با تیم‌ها ارتباط داشته باشند، که این به خاطر امیدی بود که ما به کنترل یا پایان ویروس کرونا داشتیم، اما متاسفانه شرایط تا امروز تغییری نکرد.

وی در خصوص نظر خود در خصوص ادامه یا پایان مسابقات گفت: فکر می‌کنم برای اینکه وضعیت لیگ سال آینده سر و سامان بگیرد هر چه زودتر باید تکلیف لیگ فصل جاری مشخص شود. در لیگ سال گذشته تیم خوبی داشتیم و قطعا با بررسی نتایج و ضمن احترام به تیم‌های رعد پدافند، آوای رزم و پاس، یکی از تیم‌های مطرح برای قهرمانی سوپر لیگ کاراته بودیم. با توجه به شناخت از مجموعه دانشگاه آزاد و لشگری، مسئول ورزش دانشگاه آزاد فکر می‌کنم سلامت بازیکنان از ادامه مسابقات مهمتر است.

سرمربی تیم دانشگاه آزاد در خصوص نحوه مشخص شدن تیم قهرمان یا تیم‌های برتر مسابقات یادآور شد: باید بررسی شود با توجه به شرایط فعلی و بر اساس عدالت چه شیوه‌ای برای تیم قهرمان یا قهرمان مشترک فراهم است. در وضعیت فعلی دفاع کردن از تیم، مهمتر از سلامت جامعه نیست و دانشگاه آزاد به عنوان یک مرکز علمی همیشه در مسائل بهداشتی و سلامتی پیش‌رو بوده است.

صافی عنوان کرد: بهترین‌های کاراته ایران مانند ذبیح‌الله پورشیب، بهمن عسگری و سجاد گنج‌زاده که بودنشان برای کاراته ایران نعمت است، در تیم دانشگاه آزاد حضور دارند. با حضور این ستاره‌ها و بازیکنان باتجربه‌ای همچون مهدی سلطانی، سامان حیدری، مجید حسن‌نیا و کاتای تیمی ما که تنها تیم تاریخ کاتای ایران است که موفق به کسب مدال جهانی شده است، شرایط خوبی داشتیم. با همه این شرایط ادامه مسابقات در درجه اول اهمیت قرار ندارد و سلامتی ورزشکاران و عوامل اجرایی مهمتر از هر چیزی است.

وی در خصوص شرایط مالی بازیکنان این تیم گفت: خوشبختانه دانشگاه آزاد به ۷۰ درصد تعهدات خود عمل کرده است. کاراته ایران پتانسیل خوبی برای جذب اسپانسر و تیم‌های مطرح‌تر دارد و جای تیم‌های فولاد، سایپا و حتی پرسپولیس و استقلال در سوپر لیگ خالی است. با این وجود تلاش کردیم تیم آوای رزم را از باشگاه و سبک خود در مسابقات شرکت بدهم که به جمع ۴ تیم پایانی نیز صعود کرده است.

سرمربی تیم کاراته کره جنوبی در پاسخ به این سوال که معرفی احتمالی ۲ تیم به عنوان قهرمان تصمیمی ورزشی خواهد بود، گفت: من هم قبول دارم که معرفی ۲ تیم به عنوان قهرمان تصمیم مرسومی نیست، اما سازمان لیگ با توجه به برگزاری مسابقات در دو گروه و صدرنشین دو تیم در گروه‌های مختلف به این موضوع فکر کرده است. ما و پاس تمام تیم‌های زیر مجموعه خود را شکست دادیم و سرگروه هستیم.

صافی در پایان گفت: با توجه به برگزاری مسابقات در دو گروه، معرفی دو تیم به عنوان قهرمان مشترک اشکال قانونی ندارد. اعتقاد دارم باید ایمنی ورزشکاران در شرایط فعلی حفظ شود و اگر سازمان لیگ بخواهد خیلی ریز مسابقات را محاسبه و تیمی را قهرمان اعلام کند باید تمام امتیازات انفرادی را محاسبه کند که این کار اخلاقی نیست. تیم‌های دیگر نیز زحمت کشیدند و ایرادی به معرفی ۲ تیم به عنوان قهرمان مشترک وجود ندارد . البته برای ما و حتی شاید تیم‌های دیگر سخت باشد که قهرمان مشترک یا دوم مشترک باشند، اما سلامتی از همه چیز مهمتر است و اتخاذ چنین تصمیمی جنجال برانگیز نخواهد بود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا