اصرار عجیب مسئولان سازمان لیگ رشته‌های رزمی!

در شرایطی که همچنان از سوی ستاد مدیریت ویروس کرونا در ورزش مجوز فعالیت‌های رشته‌های رزمی صادر نشده است، مسئولان سازمان لیگ رشته‌های رزمی اصرار بر پیگری لیگ‌های رزمی دارند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، از زمان شیوع ویروس کرونا در ماه‌‌های گذشته، نظم زندگی بسیاری از انسان‌ها در دنیا دستخوش تغییر شده است. ویروس منحوسی که به یک باره میهمان ناخوانده کره زمین شد و تمام معادلات را برهم ریخت. دنیای ورزش در واکنش به این چالش بزرگ جامعه جهانی تنها راه را در ابتدا لغو تمامی رویدادهای ورزشی اعلام کرد. اتفاقی که حتی منجر به لغو یک ساله مسابقات المپیک ۲۰۲۰ توکیو نیز شد. تصمیمی که حتی در صورت عدم کشف واکسن ویروس می‌تواند با لغو کامل سی و دومین دوره المپیک تابستانی نیز همراه باشد.

در کشور ما نیز از اسفندماه سال گذشته تمامی فعالیت‌های رشته‌های ورزشی رسما تعطیل شد و در هفته‌ها و روزهای گذشته رفته رفته از سوی ستاد مدیریت ویروس کرونا در ورزش مجوز آغاز تمرینات برخی رشته‌ها به تدریج صادر شد. مجوزی که هنوز شامل رشته‌های رزمی نشده است و علاوه بر فعالیت‌های تیم‌های ملی، لیگ‌های این رشته‌ها را نیز با تعطیلی چند ماه مواجه کرده است.

در این میان اصرار مسئولان سازمان لیگ رشته‌های تکواندو، کاراته، جودو و ووشو برای ادامه مسابقات همچنان جالب توجه است. این در حالی است که حتی در صورت صدور مجوز فعالیت این رشته‌ها در روزهای آینده که بسیار بعید است و نیاز به زمان آماده‌سازی مجدد تیم‌ها، در خوش‌بینانه‌ترین حالت آغاز مسابقات را زودتر از اوایل شهریورماه به دنبال نخواهد داشت . زمانی که به نظر می‌رسد برای پیگیری مسابقات لیگ‌های رشته‌های رزمی بعد از ۷ ماه تعطیلی مسابقات اتفاقات جالبی نیست و کاهش انگیزه مسئولان تیم‌ها، ورزشکاران و مربیان را به همراه خواهد داشت.

با توجه به عدم تمایل اکثریت تیم‌های حاضر در لیگ‌های رزمی برای ادامه مسابقات، این سوال ایجاد می‌شود که چرا مسئولان سازمان لیگ این رشته‌ها همچنان اصرار به ادامه مسابقات دارند. جواب این سوال به مسائل اقتصادی و آسیب مالی سازمان لیگ و باشگاه‌ها از پخش تلویزیونی و اسپانسرها نیز ارتباطی ندارد. از طرفی با لغو مسابقات بین‌المللی رشته‌های رزمی تا پایان سال ۲۰۲۰ دیگر بهانه آماده سازی بازیکنان برای حضور در تیم‌های ملی نیز نمی‌تواند دلیل این تصمیم باشد.

به نظر می‌رسد در شرایط فعلی با اعلام پایان فصل یکی از لیگ‌های رشته‌های رزمی شاهد پایان مسابقات دیگر لیگ‌ها نیز باشیم. اتفاقی که می‌تواند باعث برنامه‌ریزی باشگاه‌ها برای حضور در لیگ فصل آینده و مشخص شدن تکلیف مسائل مالی بازیکنان و مربیان نیز باشد. تصمیمی که می‌تواند در جلسه امروز مسئولان سازمان لیگ رشته‌های تکواندو و کاراته با مسئولان تیم‌ها استارت آن زده شود و در روزهای آینده منجر به مشخص شدن تکلیف لیگ رشته‌های ووشو و جودو نیز شود

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا