ایمنی کاراته کاها دغدغه اصلی کمیسیون ورزشکاران جهانی

استفاده از تجهیزات استاندارد در جهت بالابردن ایمنی کاراته کاها در جریان مسابقات مهمترین بخش از جلسه غیرحضوری کمیسیون ورزشکاران فدراسیون جهانی بود.

به گزارش کاراته نیوز و به نقل از خبرنگار مهر، این جلسه به ریاست «اسماعیل گایه» عضو مصری هیأت اجرایی فدراسیون جهانی، «دیوید بنیتلو» از ایتالیا، «نسیم وارسته» از کانادا و «رافائل آریازا» رئیس کمیته پزشکی wkf و غیبت «لورنز فیشر» به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد که اعضا در خصوص بروزرسانی برخی قوانین در جهت سلامت ورزشکاران بحث و تبادل نظر کردند.

نسیم وارسته قهرمان ایرانی الاصل پیشین کاراته جهان از کانادا در مورد این جلسه به خبرنگار مهر گفت: ما در دو سال اخیر برنامه‌ای برای اجرایی شدن در مسابقات با هدف بالابردن سلامت کاراته کاها به خصوص در رده سنی نوجوانان و جوانان را طراحی کرده‌ایم که در این جلسه با بررسی شرایط موجود به نتایج بسیار خوبی دست یافتیم.

وی ادامه داد: باید به سمتی برویم که ضربات روی سر و صورت که خطرات زیادی برای کاراته کاها دارد، کنترل شود و در همین رابطه اطلاعات لازم را در اختیار مربیان قرار دهیم تا در تمرینات به این سمت پیش بروند.

وارسته افزود: در این جلسه اهداف کمیسیون تشریح و قرار شد که این برنامه‌ها برای مربیان و داوران به خوبی تشریح شود تا بتوانیم میزان آسیب در مسابقات را کاهش دهیم برای تحقق آن نیز باید اطلاعات بیشتری در اختیار قرار دهیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا