کسب ۴ مدال المپیکی در کاراته دور از ذهن نیست

به گفته مربی تیم ملی کاراته مردان کشورمان چهار کاراته‌کار راه‌یافته به المپیک در دو بخش مردان و بانوان توانایی کسب نشان المپیک را دارا بوده و کاراته‌کاران کشورمان امیدوار به کسب سهمیه‌های بیشتری برای حضور در المپیک توکیو هستند.

به گزارش کاراته نیوز سعید حسنی پور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به کسب چهار سهمیه المپیکی از سوی کاراته‌کاران کشورمان اظهار کرد: این سهمیه‌ها از طریق سیستم رنکینگ امتیازی در دو بخش مردان و بانوان کسب‌شده و اتفاقی بزرگ رقم خورده است.

وی با بیان اینکه کاراته برای نخستین بار به رشته‌های المپیکی ملحق شده، افزود: کاراته کشورمان سال‌های متمادی در حال افتخارآفرینی بوده و در دو سال اخیر با کسب نتایج درخشان گامی بلند برای افتخارآفرینی در المپیک توکیو برداشته شد.

مربی تیم ملی کاراته مردان کشورمان حضور سارا بهمنیار در المپیک توکیو را اتفاقی شیرین دانست و گفت: تلاشمان کسب نتایج دلخواه در این آوردگاه بزرگ بوده و نماینده پرافتخاری برای استانمان خواهیم بود.

حسنی پور از شانس بالای کاراته‌کاران کشورمان برای کسب نشان المپیک خبر داد و افزود: هر چهار نماینده کشورمان از قطب‌های کاراته آسیا و جهان به شمار رفته و شانس بالایی برای کسب نشان المپیک توکیو دارند؛ بسیار خوش‌بین به کسب خوش‌رنگ‌ترین نشان المپیکی از سوی کاراته‌کاران ایرانی هستیم.

وی با اشاره به اینکه کاراته کشورمان شانس کسب سهمیه بیشتری برای حضور در رقابت‌های المپیک توکیو را داراست، بیان کرد: منتظر تصمیم فدراسیون جهانی کاراته در خصوص سهمیه‌های باقی‌مانده هستیم و امیدواریم بر تعداد سهمیه‌هایمان در دو بخش مردان و بانوان بیفزاییم.

مربی تیم ملی کاراته مردان کشورمان با تأکید بر اینکه تیم ملی کاراته مردان در بخش کومیته شانس کسب سهمیه سوم را داراست، تصریح کرد: کاراته‌کاران به دلیل شیوع ویروس کرونا به‌صورت انفرادی تمرینات خود را دنبال می‌کنند و کادر فنی با بازیکنان در ارتباط هستند؛ سلامتی بازیکنان اولویت اصلی ورزش کشور بوده و امیدواریم هر چه سریع‌تر ویروس کرونا ریشه‌کن شود.

حسنی پور با اشاره به نقش حمایتی کمیته ملی المپیک، وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون کاراته ایران در کسب سهمیه المپیک توسط کاراته‌کاران بیان کرد: تلاش این مجموعه اعزام بدون دغدغه ورزشکاران بوده و کادر فنی و کاراته‌کاران به‌خوبی پاسخ این حمایت را دادند.

وی با اشاره به نقش برجسته سرمربی تیم ملی کاراته مردان در پیشرفت ملی پوشان این رشته ورزشی بیان کرد: کاراته کشورمان در مسیر پیشرفت قرار دارد و یکی از رشته‌های مدال‌آور کشورمان در المپیک توکیو خواهد بود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا