حمیده عباسعلی: حمایت مردم از بانوان بیشتر از آقایان است

کسب سهمیه المپیک شیرین است. این شیرینی برای حمیده عباسعلی بیشتر هم شد چرا که پیش از سال جدید در مسابقات کاراته وان با پیروزی مقابل حریف ایتالیایی سهمیه گرفت و به مدال طلای رقابت‌های کاراته وان اتریش دست پیدا کرد.

به گزارش کاراته نیوز و به نقل از ایران آنلاین او به نخستین بانوی تاریخ کاراته ایران تبدیل شد که در رقابت‌های المپیک شرکت خواهد کرد. البته عباسعلی در فینال این مسابقات مصدوم شد و برای عمل به آلمان رفت:«حدود ۴۵ روز است که از عمل‌‌ام گذشته و در این مدت کارهای فیزیوتراپی را انجام دادم تا به راه رفتن و تمرین برسم. با نظر پزشکانم به مرحله راه رفتن رسیدم اما اصل کار از اینجا به بعد است و باید کارهای فیزیوتراپی را انجام دهم. عمل سختی داشتم. چون قرار بود به المپیک برسم، نوع عمل من متفاوت بود و پزشکان تلاش کردند من را برای المپیک آماده کنند. البته آن موقع هنوز المپیک یک سال به تعویق نیفتاده بود.»

عباسعلی در ادامه گفت‌و‌گویش با خبرنگار «ایران» اظهارداشت: «در تهران با برنامه‌ای که پزشکان در اختیارم قرار داده‌اند، ادامه دوران نقاهتم را با فیزیوتراپی پشت سرمی گذارم تا با کسب بهبودی کامل مهیای بازگشت به میادین شوم. روند بهبودی زانوی مصدومم فراتر از تصور خودم بود. فکر می‌کردم شرایطم سخت‌تر از این باشد. البته شرایط فعلی نیز دشواری‌های خاص خودش را دارد ولی به امید اتفاقات و روزهای خوب این سختی‌ها را تحمل می‌کنم.»

او افزود: «تعویق المپیک به نفع من شد. البته نه تنها برای من بلکه برای ورزشکارانی که مصدوم هستند. علاوه بر من چند ورزشکار دیگر همچون سهراب مرادی مصدوم هستند و قطعاً آنها هم دوست داشتند که المپیک زمان دیگری برگزار شود. در حال حاضر شرایطم خوب است. خیلی سخت بود که این مرحله را پشت سر بگذارم. از نظر روانی مهم است که ورزشکار به خوب شدن مصدومیتش فکر کند. اگر به خود القا کند که مصدومیتش خوب نمی‌شود، بار روانی منفی دارد. ورزشکار همیشه باید مثبت فکر کند. ۷ ثانیه پیش از پایان فینال مسابقات کاراته وان اتریش مصدوم شدم و گذراندن آن ثانیه‌ها برای من بسیار مشکل بود و آن ۷ ثانیه برای من چند ساعت گذشت.»

بانوان ثابت کردند که توانمند هستند

عباسعلی در خصوص نتایج خوب کاراته کاهای بانو در مسابقات اخیر هم صحبت کرد: «این نتایج مثبت به خیلی مسائل ارتباط دارد و بانوان خود را ثابت کردند، آنها ثابت کردند که توانمند هستند. دیدگاه مردم نسبت به بانوان خیلی تغییر کرده و مردم حمایت می‌کنند. حمایت‌های مردمی نقش مهمی در رسیدن به موفقیت دارد و به نظرم حمایت مردم از بانوان بیشتر از آقایان است.»

او ۲۴ فروردین به ایران بازگشت و روزهای آخر قرنطینه را سپری می‌کند: «پس از بازگشت به کشور باید ۲ هفته قرنطینه را پشت سرمی گذاشتم که در حال اتمام است. زمانی که در آلمان حضور داشتم شیوع ویروس کرونا آغاز شد و آنها خیلی موارد بهداشتی را رعایت می‌کنند. برای مبارزه با کرونا یکسری قوانین وضع کردند و بی‌توجهی به آن جریمه‌های سنگینی دارد. من در شرایط فیزیوتراپی به مطب می‌رفتم و آنها بسیار دقیق هستند تا جایی که در زمان مقرر در انتظار بیمار می‌ماندند و بسیار وقت شناس بودند.»

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا