راضیه جلیل‌پور: بلاتکلیف ماندن تیم امید ناراحت کننده است/ تعطیلی اردوها بزرگترین ضربه را به کاراته‌کاها زد

مربی کاراته بانوان گفت: برخی ملی‌پوشان با تعویق یکساله المپیک باید یکسال دیگر صبر کنند تا نتیجه زحمات خود را ببینند، این درحالی است که ممکن است در این مدت اتفاق‌هایی رخ دهد که واقعا قابل پیش‌بینی نباشد.

به گزارش کاراته نیوز و به نقل از گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ راضیه جلیل‌پور، کارشناس کاراته، درباره بلاتکلیف ماندن لیگ و سوپرلیگ این رشته با توجه به شیوع کرونا در گفتگو با خبرنگار برنا عنوان کرد: متاسفانه رشته کاراته هم در تمامی بخش‌ها مانند سایر رشته ها از شیوع این بیماری آسیب دید. واقعیت این است که من اصلا ناراحت لیگ و سوپرلیگ‌ نیستم و بیشتر از هر چیز نگران بلاتکلیف ماندن تیم امیدمان برای دومین سال پیاپی هستم.

او اضافه کرد: دو سال است که برای این رده قرار است انتخابی برگزار شود تا اردوهای تیم تشکیل شود اما متاسفانه امسال هم این اتفاق رخ نداد و از طرفی مسابقات آسیایی کویت هم که لغو شد ضربه روحی بزرگی را به کاراته کاهای این رده زد. چون الان در این سن با انگیزه هستند و تلاش می‌کنند اما مدام با بلاتکلیفی تشکیل تیم‌ملی مواجه می‌شوند دیگر انگیزه‌ای نمی‌ماند البته علاوه بر انگیزه از نظر آمادگی جسمانی هم با افت مواجه می‌شوند.

جلیل‌پور در ادامه با اشاره به تعویق یکساله المپیک گفت: فکر می‌کنم در این اتفاق ورزش بیش از هر چیز دیگری آسیب دید. چرا که محیط ورزش کاملا با سایر موارد متفاوت است. وقتی یک ورزشکار رقابتی ندارد و در هیچ مسابقه‌ای شرکت نکند انگار به اندازه ۳ ماه تمرین نکرده بنابراین هیچ نکته مثبتی کرونا برای ورزش نداشته است.

وی افزود: برخی از ورزشکاران این رشته دیگر به سنی رسیدند که شاید این المپیک را آخرین میدان مبارزه خود در نظر گرفته بودند چرا که بی‌شک پس از تقریبا ۳۰ سالگی بدن یک ورزشکار آمادگی این حجم از تمرین و مبارزه را ندارد و مدام با آسیب دیدگی مواجه می‌شود بنابراین المپیک ۲۰۲۰ را پایان دوران قهرمانی در نظر داشتند اما حالا با تعویق المپیک باید یکسال دیگر صبر کنند تا نتیجه زحمات خود را ببینند، این درحالی است که ممکن است در این مدت اتفاق‌هایی رخ دهد که واقعا قابل پیش‌بینی نباشد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا