طباطبایی: سلامتی ورزشکاران کاراته از برگزاری مسابقات مهم‌تر است/ عباسعلی هفته آینده به ایران بر می‌گردد

رئیس فدراسیون کاراته گفت: ورزشکاران کاراته در صورتی به مسابقات جهانی اعزام می‌شوند که اتفاقی سلامتی آن‌ها را تهدید نکند.
به گزارش کاراته نیوز سید حسن طباطبایی رئیس فدراسیون کاراته در گفت‌وگو با خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص عملکرد فدراسیون کاراته در سال ۹۸، اظهار کرد: سال ۹۸ برای کاراته ایران بسیار سخت و پر فراز و نشیب بود، چرا که تیم ملی کشورمان در ۱۵ رویداد مختلف برای کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ توکیو حضور پیدا کرد و با تمام دغدغه‌های مالی که وجود داشت ما با کمک و نگاه حمایتی کمیته ملی المپیک، وزارت ورزش و جوانان توانستیم اعزام‌ها را انجام بدهیم و که جا دارد از همه آن‌ها تشکر کنم.

کاراته در مسیر المپیک توکیو عملکرد مناسبی داشت
او ادامه داد: طی این مدت اردوهایمان را در آکادمی کمیته ملی المپیک برگزار کردیم که باز هم جا دارد از مسئولان آکادمی کمیته ملی المپیک و ریاست کمتیه ملی المپیک تشکر ویژه کنم. بچه‌های تیم ملی کاراته هم عملکرد مناسبی داشتند و از ۶ سهمیه موجود ۴ سهمیه را در بخش آقایان و بانوان به دست آوردیم. شرایط بسیار خوبی داریم و تلاشمان را ادامه می‌دهیم تا در المپیک هم این موفقیت‌ها ادامه‌دار باشد. ورزشکاران کاراته واقعا نجیب هستند و خدا را شکر توانستیم در مسیر المپیک موثر عمل کنیم.

سلامتی ورزشکاران کاراته از برگزاری مسابقات مهم‌تر است
رئیس فدراسیون کاراته در پاسخ به این سوال که تیم ملی از چه زمانی برای المپیک توکیو آماده خواهد شد، بیان کرد: با شیوع ویروس کرونا بسیاری از مسابقات ورزشی در ایران و جهان لغو شده‌اند. در هر صورت ما تابع سیاست‌گذاری ستاد مبارزه با ویروس کرونا هستیم, چون همانطور که متذکر شدم مهم‌ترین اصل سلامت ورزشکاران است که در اولویت ما خواهد بود. زمانیکه احساس کنیم سلامت ورزشکاران به مخاطره نمی‌افتد با هماهنگی ستاد مبارزه با ویروس کرونا به تشکیل اردو‌ها اقدام می‌کنیم.

طباطبایی افزود: در اعزام مسابقات جهانی هم دقیقا از همین اصل پیروی خواهیم کرد و وقتی از سلامت بازیکنان اطمینان حاصل پیدا کنیم اعزام صورت می‌گیرد. امیدوارم با ریشه‌کن شدن کرونا شرایط بهتر شود تا ورزشکاران در رویداد‌های مختلف شرکت کرده و اردوهایشان را از سر بگیرند.

عباسعلی هفته آینده به ایران بر می‌گردد
طباطبایی در مورد آخرین روند درمانی حمید عباسعلی اولین المپین بانوی کاراته ایران، عنوان کرد: عباسعلی رباط صلیبی خود را در آلمان به تیغ جراحان سپرد و با هماهنگی‌های کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان توسط دکتر بابک زرگر امینی پزشک معالج سهراب مرادی وزنه بردار المپیکی کشورمان تحت عمل جراحی قرار گرفت. عباسعلی در حال فیزیوتراپی است و دوران نقاهت خود را سپری می‌کند و طبق آخرین پیگیری‌ها شنبه یا یکشنبه هفته آینده به کشور بر می‌گردد.

در تلاش هستیم تا مزایای المپیکی‌ها به پورشیب هم تعلق بگیرد
او همچنین با اشاره به رایزنی‌های اخیر فدراسیون کاراته با مسئولان ورزشی کشور برای تعلق گرفتن مزایای ورزشکاران المپیکی به کاپیتان ذبیح‌الله پورشیب، اظهار کرد: با دکتر صالحی امیری و مهدی علی‌نژاد صحبت کردیم تا مزایای معنوی و مادی المپیکی‌ها به کاپیتان تیم ملی هم تعلق بگیرد. سجاد گنج‌زاده و ذبیح‌الله پورشیب ۲ قهرمان خوب کشورمان هستند که سجاد گنج‌زاده در رقابت با پورشیب المپیکی شد. امیدوارم رایزنی‌ها به نتیجه برسد و مزایای المپیکی‌ها به پورشیب هم تعلق بگیرد.

طباطبایی در انتها، بیان کرد: از وزارت ورزش جوانان، کمیته ملی المپیک، پیشکسوتان، قهرمانان و قدیمی‌های کاراته بسیار سپاسگزارم که در یک سال گذشته با همدلی و اتحاد فدراسیون کاراته را در مسیر المپیک بسیار کمک کردند و درنهایت توانستیم نتایج بسیار خوبی بگیریم. امیدوارم در المپیک این افتخار آفرینی و مدال آوری‌ها ادامه‌دار باشد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا