پورشیب: تعویق المپیک را به فال نیک می‌گیرم/ کسی از قانون «سهمیه»خبر نداشت

سرگروه تیم ملی کاراته گفت: یکسال سخت و پرفشار را پشت سر گذاشتم و در حالی که کسی امید به موفقیت من نداشت، خود را به سهمیه المپیک نزدیک کردم و اگر کرونا نبود شاید این اتفاق می افتاد.

به گزارش کاراته نیوز ذبیح الله پورشیب ضمن بیان مطلب فوق به خبرنگار مهر افزود: سال ۹۸ را خوب شروع نکردم، با صدر جدول رنکینگ جهانی فاصله ام زیاد و از عملکرد خود در ابتدای رضایت چندانی نداشتم، ولی به خودم قول دادم سخت تلاش کرده و با جبران اختلاف امتیازات هر چه در توان دارم برای کسب سهمیه به کار بگیرم.

وی ادامه داد: پس از آن در همه اردوهای تیم ملی بدون ساعتی غیبت و مرخصی سخت تلاش کردم، به نوعی زندگی خود را به سبک المپیکی تغییر داده و در هر مسابقه‌ای که حضور داشتم بیش از حد توان خود مبارزه کردم و خدا را شکر ماحصل آن کسب چهار طلا و دو نقره و یک طلای تیمی آسیا بود. در چند تورنمنت دیگر هم تا یکقدمی مدال پیش رفته و با کسب رتبه پنجم امتیازات خوبی به داشته‌های خود در رنکینگ المپیکی اضافه کردم.

سرگروه تیم ملی کاراته افزود: در ابتدای سالبا نفر یک رنکینگ فاصله زیادی داشتم، ولی با تلاش بی وقفه اختلاف امتیاز را جبران کردم و اگر دو مسابقه قهرمانی اروپا و کاراته وان مراکش به دلیل شیوع ویروس کوید ۱۹ یا همان کرونا لغو نمی‌شد، امکان رسیدن به نفر اول یک و قرار گرفتن در صدر رنکینگ را داشتم.

پورشیب در بخشی از سخنان خود گفت: سالهاست عضو تیم ملی هستم، سخت و بدون حاشیه تمرین کرده و در مسابقات مختلف فقط و فقط به عشق و علاقه ام سربلندی نام ایران و اهتزاز پرچم مقدس ایران مبارزه کردم تا با رسیدن به مدال در روزهای سخت شاهد شادی مردم عزیز کشورم باشم. همیشه جز نام و یاد خدا به هیچ چیز دل نبستم و این موضوع را نیز حکمت خداوند می دانم و تابع مشیت الهی هستم.

وی در مورد قانونی که باعث نرسیدن او به المپیک شد گفت: تا قبل از لیگ جهانی هیچ مربی و کاراته کایی نه تنها در ایران بلکه در تمام دنیا کسی از این قانون (اولویت کسب سهمیه با نفر اول رنکینگ وزن اختصاصی است) اطلاعی نداشت. وقتی در دبی من طلا گرفتم و امیتازاتم بالا رفت، در سایت فدراسیون جهانی نام من با وجود امتیازات بیشتر سبز نشد، (برای کسب سهمیه المپیک)، آن زمان بود که همه متوجه شدند و فکر می‌کنم در میان همه کشورهای که برای کسب سهمیه تلاش می‌کردند، فقط ایران بود که چنین شرایطی داشت و من را از سفر به توکیو بازداشت.

سرگروه تیم ملی در مورد تعویق بازی‌های المپیک گفت: قبل از هر چیز آرزوی سلامتی برای مردم عزیز دارم و امیدوارم این ویروس خیلی زود ریش کن شود. این موضوع را به فال نیک می‌گیرم و امیدوارم بعد از عادی شدن شرایط و ان شاالله برگزاری مسابقاتی که لغو شده بود، بتوانیم به همان رقابت سالم ادامه داده و در شرایط یکسان بهترین نفر انتخاب شود.

پورشیب در پایان گفت: در طول یکسال گذشته همه نفرات تیم تلاش زیادی داشتند، سختی‌های فراوانی را تحمل کردند تا کاراته ایران بتواند سهمیه‌های کامل برای حضور در المپیک را کسب کند. من و سجاد هم در عین رفاقت، رقابت سالمی با هم داشتیم. اینکه چه کسی به المپیک می‌رود، چندان مهم نیست، مهم این است که کاراته ایران در بازی‌های المپیک بهترین عملکرد را داشته و همچنان باد به پرچم مقدس و سه رنگ ایران که چند سالی است در قله رفیع کاراته ایران بالاست، بوزد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا