طباطبایی: کاراته ایران ظرفیت بالایی دارد/ هرچه فضا سالم تر باشد، رشد و پیشرفت هم بیشتر می شود

نشست سالانه نواب رئیس هیات ها و کمیته های تخصصی فدراسیون امروز چهارشنبه ۱۸ دی ماه در سالن فارسی آکادمی ملی المپیک برگزار شد.

به گزارش کاراته نیوز و به نقل از سایت فدراسیون کاراته، در این نشست نواب رئیس بانوان هیات کاراته استانها و مسئولین کمیته های تخصصی فدراسیون با حضور مهین فرهادی زاد، معاونت بانوان وزارت ورزش و جوانان، سیدحسن طباطبایی، رئیس محسن خمارلو و اشرف امینی نواب رئیس، وحید مومنی، سرپرست دبیری فدراسیون کاراته حضور داشتند.

سید حسن طباطبایی رئیس فدراسیون کاراته در ابتدای این نشست گفت: در ابتدا شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی را تسلیت عرض می کنم و امیدوارم خداوند همه ما را مشمول دعای خیر شهدا قرار بدهد. همچنین سانحه سقوط هواپیما و جان باختن تعدادی از هموطنانمان را تسلیت عرض می کنم.

وی در ادامه گفت: کاراته در تاریخی ترین سال خودش قرار دارد؛ سال المپیک. سالی که برای اولین بار کاراته جزو رشته های ورزشی المپیک قرار گرفته و این یک اتفاق بزرگ برای این رشته در سطح جهان است.

طباطبایی ضمن اشاره به اینکه کاراته ایران ظرفیت بالایی دارد و یکی از قدرتهای بزرگ دنیاست، افزود: تا جایی که در ۳ دوره اخیر موفق شده عنوان قهرمانی کومیته تیمی جهان را کسب کند.

وی گفت: تیم ایران در بخش دختران و پسران در مسابقات قهرمانی آسیا با پشت سر گذاشتن تیم ژاپن در کومیته تیمی به مقام قهرمانی رسید. در سال ۲۰۱۹ که به تازگی به پایان رسیده تیم ما در مجموع مردان و بانوان با کسب ۱۰ طلا، ۱۰ نقره و ۲۰ برنز بهترین نتایج را در میان تمام تیم های جهان بدست آورد که نشان از ظرفیت بالای کاراته ایران دارد.

طباطبایی گفت: امیدوارم این نتایج خوب در ادامه مسابقات کسب سهمیه المپیک بازهم بدست آید و ما بتوانیم حداکثر سهمیه را در المپیک ۲۰۲۰ کسب کنیم. مسلما در روزهای پایانی سال روزهای سختی را پیش رو داریم زیرا هر چه به مراحل پایانی رقابت ها نزدیک می شویم، رقابت ورزشکاران برای رسیدن به المپیک سخت تر می شود.

رییس فدراسیون کاراته ادامه داد: جا دارد از مربیان سراسر کشور بخصوص بخش بانوان تشکر ویژه ای داشته باشم . با کمک شما نواب رئیس که صحنه گردان کاراته بانوان کشور هستید، موفقیت هایی خوبی در این بخش بدست آمده است.البته نباید به این راضی بود، باید از تمام ظرفیت های موجود استفاده کرد. از جمله ظرفیت ها و سرمایه های کاراته بانوان کشورمان ، خانم گوزل زاده است که به عنوان یکی از داور جهانی فعالیت می کند. ایشان امسال در رقابت های مختلف بین المللی حضور داشته که مایه افتخار کاراته ایران است.

وی افزود: ما در کاراته آزاد به مانند کنترلی ظرفیت بالایی داریم؛ درخواست از نواب رئیس این است که به این بخش نیز توجه لازم صورت گیرد.

طباطبایی گفت: درست است که کاراته یکی از پرجمعیت ترین رشته های ورزشی است ولی آمار و ارقام نشان می دهد که شیب جذب کاراته کا نزولی بوده ؛ باید دلیل آن کارشناسی و ارزیابی شود تا در نهایت بتوانیم مجددا شمار کاراته کاهای ایران را افزایش دهیم.

وی با تاکید بر اینکه فعالان کاراته بانوان باید به مسایل اخلاقی توجه کنند، گفت: تردید ندارم هرچه فضا سالم تر باشد، رشد و پیشرفت در کاراته ایران بیشتر خواهد شد. موضوع دیگر استفاده از نیروهای جوان در کاراته بانوان است. درخواستم از مسئولان امر این است که در کنار بزرگان و پیشکسوتان، زمینه را برای فعالیت نیروهای جوان و باانگیزه فراهم کنند.

رییس فدراسیون کاراته در پایان گفت: وظیفه دارم از خانم فرهادی زاد تشکر کنم که پشتوانه محکمی برای کاراته است. همچنین باید از خانم امینی، نایب رئیس بانوان فدراسیون هم تشکر کنم که در این مدتها زحمات زیادی را متقبل شده است. امیدوارم مسیر که از چندی قبل در کاراته بانوان آغاز شده با سرعت بیشتری طی شود تا شاهد ظهور نسل تازه ای در کاراته بانوان باشیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا